Concealer for våtkanten


GloPrecision Eye Pencil - PeachHvis du har tendens til en rød våtkant som meg, er denne perfekt som en slags concealer for våtkanten under øynene. Spesielt hvis det har blitt lite søvn kan jeg bli rød. Etter at jeg fikk denne har den blitt endel av må-ha produktene, ja helt enkelt blandt mine favoritter.

Unngå irritasjoner på øynene

Jeg reagerer på eyelinere på våtkanten som har for mange dårlige ingredienser. Denne gikk bra fra første stund, og irriterer ikke øynene mine i det hele tatt.

Jeg har ikke blitt noe mindre opptatt av ingredienser ettersom jeg opplever at huden min ikke har hatt et eneste utbrudd i irritasjon på så lenge jeg kan huske nå. Kan få bittelitt urenheter rett før mensen, men ellers er den så rolig som aldri før. Og svie og kløe i øynene har heller ikke vært noe problem på lenge lenge, hvor jeg i perioder kunne ha rennende øye i flere dager. Well, en liten digresjon.

GloMinerals gloPrecision Eye Pencil – i fargen Peach

Denne fargen erstatter den hvite eyelineren noen av oss husker fra 80-tallet. Den som skulle åpne blikket og få oss til å se lysvåkne ut. Problemet med den hvite var at den ikke akkurat passer inn i en nude-look. Så var vel heller ikke 80-tallet tiden for less is more og nudelook. Haha, skulle tatt seg ut. Hadde vi hørt om det egentlig? hehe. Ikke jeg hvertfall.

Well. Denne kan vel sies å være en oppdatert versjon av den hvite effekten, med den forskjellen at det ikke synes så tydelig, og gjør dermed jobben sin bedre en forgjengeren. Den er rett og slett fantastisk hvis man er rød på våtkanten, eller uansett 😉 Fortjener sitt favorittstempel uten tvil.

To-i-ett produkt

GloPrecision Eye Pencil har liner i den ene enden og en svamplignende tupp i den andre. I denne fargen som gjør seg best på våtkanten er denne svampen litt overflødig. Men i de andre fargene hvor man kanskje også bruker den som en liner over øyet, er den nyttig til å duse ut harde linjer.

Hva den lover

  • En avansert mineralbase eyeliner med blandingstupp
  • Glir lett på vippelinjen og renner ikke av
  • Gir en fløyelsaktig og vannresistant skygge
  • Aksentuerer øynene og gir en tykkere vippelinje
  • Fylt med antioksidanter av vitamin A, C, E og grønn te ekstrakt
  • Bekjemper mot skade fra frie radikaler

GloMinerals gloPrecision Eye Pencil Ingredients:
Hydrogenated Palm Kernel Glycerides, Hydrogenated Palm Glycerides, Hydrogenated Vegetable Oil, Caprylic /Capric Triglyceride, Rhus Succedanea Fruit Wax, Tocopherol, Retinyl Palmitate, Ascorbyl Palmitate. May Contain [+/-]: Iron Oxides (CI 77489, CI 77491, CI 77492, CI 77499), Titanium Dioxide (CI 77891), Ultramarines (CI 77007), Mica (CI 77019), Ferric Ferrocyanide (CI 77510), Zinc Oxide (CI 77947).

Om ingrediensene

EWG’s Skin Deep Cosmetics Database er min gode hjelper når jeg sjekker ingredienser. GloPrecision Eye Pencil er registrert her, og kommer ut med en score på 4 av 10. Her er det om å gjøre å ha lavest mulig score, så aller helst ville jeg sett en score på 0. Heldigvis scorer de tre første ingrediensene på 0, mens ingrediensen Retinyl Palmitate får en score på 8. Det er veldig høyt når de hevder å bruke gode ingredienser i produktene sine. Og joda, de gjør det også, men unnlater å fortelle at alt som brukes ikke er like bra.

Men når det kommer til gode ingredienser, så vet jeg jo nå at det er lenger mellom de som bruker utelukkende gode ingredienser, enn de som bruker dårlige. Så jeg prøver å ikke være for streng her. Det er jo ingen av disse ingrediensene jeg reagerer på, og den føles god på. Det trekker jo litt opp. Dessuten har den enkelte gode ingredienser også. jada.

Positivt:

  • God holdbarhet.
  • Tilgjengeligheten er god.
  • Bra holdbarhet, gjør jobben sin.
  • Liker designen, enkel, men fin.
  • Irriterer ikke øynene selvom den brukes på våtkanten.
  • Svampen er gjennomtenkt og praktisk, selvom det ikke gjelder akkurat denne fargen.

Negativt:

  • Produsent som hevder å bruke gode ingredienser, men unnlater å fortelle om de dårlige.

5Konklusjon:
Totalt sett liker jeg denne, og den er fortsatt en favoritt. På tross av at enkelte ingredienser hevdes å ikke være gode, så merker jeg ikke noe til det ved bruk. Jeg kan heller ikke tenke meg en bedre farge til våtkanten, om man trenger litt hjelp mot rødhet. Vil tro denne fargen passer de fleste.

Det som gjør at den ikke får full score, er ingrediensene. Selvom det kanskje er urettferdig fordi denne nok uansett er en av de bedre i den store massen, så er det litt skuffende uansett. 
Men YESS, denne varer lenge, og øynene mine liker den, så tross alt, den er verdt pengene.

GloMinerals Eyepencil finnes i følgende farger:

GloEyePencilColors

 

Fås kjøpt på strawberrynet.com til 106,50 nok.

2 kommentarer om “Concealer for våtkanten

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!