Hudpleie når man er syk


sick_young_woman_lying_on_a_sofa_rg7-292 Rød rundt nesen, mørke mørke ringer under øynene, håret rett til værs, og generelt litt gusten. Det får være med det bildet dere ser for dere selv. Jeg har ingen behov for å poste bilder av min elendighet. Ja til photoshop og dus belysning sier nå jeg. Virkeligheten suger. Og forfengeligheten is still alive. Bildet over er kun for avlede. 

Jadda. Jeg har et innlegg på gang som heter “hvordan få fin hud”. Tydeligvis skrevet på en bedre dag.  Men idag når jeg ser meg i speilet så matcher ikke det ansiktet en som kan komme med slike påstander. Så, det står på vent, til en bedre dag…

Jeg skal slutte med å skryte av den gode helsa mi. For noen dager siden var jeg så syk som jeg ikke kan huske jeg har vært i voksen alder. Lå helt utslått på sofaen, og duppet av i hytt og pine. Helt ubrukelig.

Det er kanskje flere av dere som har vært igjennom noen dager med influensa? Og har en lidende hud, med kviser etter all snørrtørkingsfriksjonen. haha. Hvilket annet ord kan beskrive det bedre egentlig? kort og greit.

Ok. Så hva gjør man da, når huden skriker etter oppmerksomhet og pleie?

Først og fremst så trenger huden fuktighet. Både innefra og utenfra. Vann vann vann til innsiden. Men for å hjelpe den litt ekstra nå, så er det lurt å starte med en peeling. Jeg liker min sukker og riskorn-peeling. Den passer bra for min hud. Føler den tar godt samtidig er den skånsom nok slik at den ikke gir irritasjoner i ettertid.

Husk som alltid med peeling; gjør det skånsomt. Ellers kan du risikere kviserutbrudd i ettertid. Så det er viktig å finne den peelingen som passer for nettopp deg.

Når ansiktet er nypeelet er det perfekt å legge på en fuktighetsmaske. Du trenger ikke kjøpe deg dyr merkevare for å få til det. Finn en moden banan, avocado, mos havregryn sammen med olje, bare fantasien setter grenser her. Ta det du har. Mos det sammen, smør det utover ansiktet og la det være der i ca 20 min. Når tiden er ute vasker du bort masken, og smører deg rikelig inn med fuktighetskrem eller en god olje. Det som passer din hudtype best. Masser inn kremen.

Også er det bare å fortsette der du slapp. Morgen og kveld. Og rikelig med fukt.

God bedring til oss alle syke.

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!