Hjem > Hårpleie, Produktomtaler > Shampoo uten parabener

Shampoo uten parabener


Det har tatt tid å finne gode shampoer for håret mitt som ikke er tilsatt alle de stoffene jeg ønsker å unngå, spesielt etter opplevelsen jeg hadde da jeg brukte en krem med parabener etter å ha klart å unngå det lenge. Kort fortalt så våknet jeg hoven i ansiktet etter å ha smørt meg med en muskelsalve med parabener kvelden før. Og jeg tror også det er grunnen til at jeg tidligere aldri visste hvordan jeg ville se ut når jeg våknet, fordi å være hoven var det jeg var vandt med. Men det var før jeg ble opptatt av ingrediensene og begynte å unngå de som er bevist skadelige. Det påståes jo at i små doser så er det ikke så farlig. Men slike stoffer har en tendens til å samle seg opp. Så noe som kan gå bra i mange år, kan dukke opp som problem tiår etter.

Nå må det sies at jeg tror ikke shampo er det værste produktet å “synde” med når det gjelder ingredienser. Fordi dette er et produkt som ikke blir liggende på huden, og ikke er ment å trekke seg inn, men skal skylles bort. Men en vanlig ingrediens som laureth sulfate gjør også at håret tørker ut på sikt, slik at man må kjøre på med balsam og hårkurer. (Som igjen kanskje inneholder ingredienser som fører til uttørking) Også er runddansen igang. Når det gjelder håret har jeg trua på less is more. (Sier jeg som farger det ;)) oh guilty pleasure.

Men, haha, det var jo shampo jeg skulle anbefale idag. Det har jeg ikke våget meg på å lage selv, og man må også kanskje kjenne sine begrensinger, så jeg har stadig vært på jakt etter merker som bryr seg om gode organiske ingredienser. Giovanni er et av dem jeg har funnet. Og ikke nok med det, iherb my precious fører dette merket.

Denne virker godt på håret mitt som er typisk tynne nordiske hårstrå, som blir fort tørt men sliter også med fet lugg. (Sikkert ikke no med de fete kremene jeg liker å bruke, pluss lang lugg)

Billig er det og. Under 35 kroner. (Krysser fingrene for at wordpress ikke fkr opp linken)

http://www.iherb.com/Giovanni-Tea-Tree-Triple-Treat-Invigorating-Shampoo-8-5-fl-oz-250-ml/6412

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

