Hjem > BeautyTips, Hårpleie > Hvordan man IKKE skal farge håret hjemme

Hvordan man IKKE skal farge håret hjemme


hair%20dye2 Da jeg klippet meg kort første gangen, farget jeg etterveksten samtidig. Frisøren og jeg var enige om at en mørkere farge der ville bli bra, ettersom det ser mest naturlig ut.

Med mitt ganske så knallrøde hjemmefargete hår, så så det musebrune grått ut i etterveksten og jeg var overbevist om at den hårfargen jeg ikke har sett på årevis, var mer grå enn mus. Kontrasten var stor.

Men frisørpiken klarte å finne en farge som både sto til det resterende røde, OG en farge som ikke ga like store kontraster til etterveksten. DET har jeg strebet etter siden.

 

Hva som skjer når man ikke bruker pensel

Sist gang jeg farget håret tok jeg altfor lett på oppgaven og gjode ALLE feilene. Hadde i fargen for lenge, brukte ikke pensel, ga det ikke noe ekstra pleie etter fargingen. Resultatet ble en altfor mørk matt ulldott, med farget hodebunn. Lekkert. Not.

I tillegg så er det altfor lenge siden vi har møttes, frisøren og meg. Det handler ikke bare om å klippe bort flisene. Og det hjelper ikke når jeg gjør mitt beste for å ødelegge.

Jeg har lært meg å bruke pensel nå. Og etter første gangen med det, var jeg overbevist. Ingen hodebunn ble farget. Mer kontroll på hvor fargen havner. Hvorfor i all verden har jeg farget håret i alle disse årene og ikke brukt pensel?! Og hvorfor slurver jeg sånn når jeg vet pensel er best – ingen protest. Det må ha vært jetlaget etter thailandreisen. Ja vi sier det. Også for at jeg skulle få noe å skrive om.

Har du noen gode tips om hjemmehårfarging?

  1. Frk Lund
    23. mars 2013, kl. 17:28

    Hehe . Jeg vet et tips som jeg alltid gir beng i selv , men som skal være lurt – det er å smøre vaselin rundt hårfestet da unngår man å få fargehjelm Nå gidder jeg ikke å gjøre det fordi den hårfargen jeg bruker er såpass lik min egen, men før – spesielt med kort hår fikk jeg ofte mørk nakke .

    • 23. mars 2013, kl. 17:45

      Ja jeg har hørt om det tipset. Burde iallefall brukt det da jeg ikke brukte pensel.
      Mørk nakke? Den ser jeg jo ikke. hehe. Neida, neste gang blir det MED pensel.

  2. Frk Lund
    26. mars 2013, kl. 22:35

    hehe

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

