Hjem > Beauty & Velvære > Kort hår vs langt hår

Kort hår vs langt hår


302826-5-1242916064156-n400 Ok. Nå har jeg hatt kort hår en stund. Over et halvt år har gått nå. Og jeg tenkte jeg kunne dele noen erfaringer på veien med dere som kanskje er inne på tanken selv, å klippe ditt lange hår kort. “I år er det nemlig hot å være kort!” leser jeg på kk. Woho. I’m in.

Det kan være skummelt å gå fra langt til kort. Jeg vet. Men jeg har ikke angret en dag siden. Noen fordeler og ulemper er det med både kort og langt hår. Og jeg har gjort meg noen erfaringer jeg vil dele.

Fordeler  og ulemper med langt hår

  • Krever ingen styling for å holde seg fint.
  • Hestehale, og ready to go!
  • Færre frisærbesøk. Kan til og med klippes hjemme
  • Bruker generelt mindre penger på hår

Fordeler med kort hår

  • Bruker mye mindre tid på å tørke håret. går raskere i dusjen.
  • Føler seg freshere
  • Lettere å kle seg
  • Gøy å style (syns jeg da ;))

    Ulempene

    Men så var det ulempene da. La meg begynne med langt hår. Det tar lang tid å tørke i forhold til kort hår. Det blir flokete og krever mye stell for å holde seg fint. Kurer og veldig avhengig av den gode hårdagen. Vel, jeg snakker for megselv. Slik jeg husker det. Og fordi det var så veldig slitt og ødelagt, og jeg hadde skrikende behov for en forandring, så gikk det fra langt til kort. Dere med flott skinnende sundt langt hår dere er fornøyd med, bør kanskje ha det som det er🙂

Med kort hår må du være klar for å gå oftere til frisøren. Mitt hår vokser som ugress, og jeg har prøvd å drøye det til 2 måneder mellom hver gang. Men da er jeg veeldig klar for å besøke min superhyggelige frisør.

Hvis du har lyst til å gjøre samme drastiske skritt, så finn deg en frisør du liker og stoler på. Det er tross alt frisøren det står på om du blir fornøyd. Og hvor godt dere kommuniserer. Jeg har funnet den perfekte frisøren. heldige meg. 

Min konklusjon

Nei jeg har ikke tenkt på å spare til langt for øyeblikket. Jeg har funnet frisøren som fikser sveisen, og i tillegg har hun rimeligere priser enn de fleste. Hårbudjettet har vært svært sparsommelig de siste tiårene, og jeg støtter tross alt lokal forretningsdrift. Så dette er en vinn-vinn situasjon.

Kanskje vil du også lese:

    Har DU erfaring med å gå fra langt til kort?
Kategorier:Beauty & Velvære
  1. Green Khaleesi
    13. mars 2013, kl. 17:44

    Jeg gikk også fra langt til kort hår sist sommer, har aldri gjort det før så det var skummelt når jeg satt meg ned i stolen og frisøren sa at hun ville klippe meg kort. Jeg har ikke angret siden, krøller er stress å ha men når det er kort er det så mye enklere å style. Tørketiden er også et stort pluss!
    Men jeg har ikke blitt noe særlig oftere.. Når jeg var tilbake hos frisøren for rundt en måned siden var det over et halvt år siden forrige besøk, så det trengtes virkelig..🙂

    • 13. mars 2013, kl. 19:12

      Godt å høre du ikke har angret. Helt enig med deg at det er mye enklere. Og ikke minst tørketiden er latterlig kort. Også er det færre dårlige hårdager🙂
      Tror frisørintervallene kommer an på HVOR kort det er og hvor fort det vokser. Et halvt år ville vært uholdbart for meg, så jeg tipper mitt hår er kortere.

  2. Green Khaleesi
    13. mars 2013, kl. 19:52

    Du har sikkert kortere hår enn meg ja.🙂 Jeg har krøller da, og håret legger seg greit selv om det vokser så frisørbesøk er ikke noe hast før det blir noe herk å prøve å style det.

    • 13. mars 2013, kl. 20:05

      Det er fordeler og ulemper med alt!😉 hehe. Med kortkort må man gå oftere til frisøren for å ha orden på sveisen, til gjengjeld tørker håret superfort. Med litt lengre kan man vente litt lenger mellom frisørbesøkene. Du har jo litt å gå på da hvis du vil klippe deg enda kortere. Kan gjøre hva som helst😉

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

