Hjem > Beauty & Velvære > Gratulerer med kvinnedagen

Gratulerer med kvinnedagen


kvinnedagen

Editert kl.16.28

Hvis definisjonen på en rødstrømpe er en som bannlyser sminke, ikke går med bh, og generelt ser på det å pynte seg som en objektifisering av kvinnen. Ja da er jeg ikke rødstrømpe. Men feminist, ja det er jeg.

Heldig som jeg er som lever med en moderne oppegående mann. Priviligert i Norge. Selv her ser vi holdninger som fremdeles holder oss nede, både i oss selv og blandt menn.

I 2013 trenger vi fortsatt en påminnelse på at det ikke er en selvfølge å være så priviligerte som vi er her i landet, og vi er vel heller ennå ikke ved veis ende.

Såkalte kvinneyrker er fremdeles dårlig betalt. Ansvar for andre mennesker som helsearbeider eller ansvar for barn er ennå ikke verdsatt på lik linje som å ha ansvar for økonomien. Og i enkelte land lever fremdeles mange mange kvinner under uverdige forhold og uten samme rettigheter som mannen.

At vi skal bli like er ikke noe mål, vi er forskjellige i kraft av våre kjønn, men likestilt og med like rettigheter, det skulle bare mangle. For begge kjønn.

Hurra for de som har kjempet frem de rettighetene vi har idag!

Men la oss ikke glemme…

Hurra for mannen og!

Jeg beundrer mannen. Jeg liker å være med gutta og. Tenk på hvor mye som tradisjonelt sett som har blitt bygget av dem. Store hus, bruer, biler, tog, fly, ja du forstår hva jeg mener? Jeg beundrer det, fordi jeg liker fremskritt og elsker teknologi. Også er de stort sett ganske greie å være med. Ikke enkle, men enkle. Også har mange dårlig humor. Som meg.

Vi vinner ikke kvinnekampen før vi inkluderer mannen!

Hurra for oss! Gratulerer med dagen alle!

Avslutter med disse fine ordene:

484034_448015958572485_1910944504_n 

Kategorier:Beauty & Velvære
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

