Hjem > Negler > Leighton Denny Neglefil Forever

Leighton Denny Neglefil Forever


crystal-nail-file-largeDet er noen skatter der ute som bare er sånn.. ah hvorfor har jeg ikke kjøpt dette før? Min nye neglfil er slik. Med mitt store forbruk av neglefiler er det noe jeg stadig kjøper, med større eller mindre hell.  Det har gått i papirneglfiler som er ubrukelig etter ganske kort tid. Og i et miljøperspektiv så blir dette unødvendig mye søppel.

Så da jeg leste om glassfiler, fikk jeg lyst til å prøve det. En neglefil som varer forever, bare å skylle i vann så er den god som ny, DET var fristende. Slippe å tenke på å kjøpe nye, ha god samvittighet fordi jeg klarer å gjøre enda en liten ting som er miljøvennlig. Alle monner drar, og jeg har fortsatt mye å gå på. (Da kan jeg fortsatt storforbruke kleenex med litt bedre samvittighet fordi jeg gjør det bedre på andre fronter. Oh Hey, vi er da ikke fanatiske eller?! er ikke så flink likevel)

Hvem er Leighton Denny?

Leighton Denny var ukjent for meg før jeg begynte å gjøre research på dette. Bak dette navnet er en neglspesialist som har vunnet Nail Technician of the Year hele 4 ganger. Han har vært i bransjen i over 18 år og står bak flere neglprodukter, bla en fantastisk neglefil. OG fine neglelakker har jeg sett.. uh. farlig for meg.. 

På BeautyBay beskrives den slik:

Leighton Denny Crystal Nail File is made from the finest lead crystal carefully treated to create a filing surface that gives perfect results.
Traditional nail files can leave the nail edge rough or uneven but the Crystal File smooths the nail edge completely, sealing it, leaving not a trace of a split or catch.

Er den så god som de sier?

Glassfiler var ukjent for meg, og kjennes litt annerledes enn en papirfil. Men det tok cirka 4 sekunder før jeg ble komfortabel med denne, og siden har det vært bare neglfillykke. Den kalles neglefilenes Rolls Royce, og jeg kan ikke være mer enig. Trenger jeg si at jeg er litt neglfil-forelska? 

En annen grunn til det, er at med denne så spiller det ikke noen rolle hvilken vei man filer. Man kan trygt file frem og tilbake uten at neglen fliser seg opp. Faktisk har ikke neglene mine kjentes så jevne og fine på tuppen som etter jeg begynte å bruke denne.

Den tar godt, så man må følge med når man filer.

Hvor den kan kjøpes og hva den koster

Den koster 135.62 ganske nøyaktig på BeautyBay.com. Det kan virke mye for en enkel neglefil, men hvis man tenker økonomisk på sikt, så sparer man denne raskt inn. (Iallefall om du har like høyt forbruk av neglefiler som meg)

Et søk på Ebay viser at man kan få den der også. Men jeg ville kanskje ikke kjøpt av en selger som sender fra Hong Kong. Da er det usikkert om du får den ekte versjonen. Se etter selgere med høye ratings fra USA.

Den finnes i 2 forskjellige størrelser. En stor, som er på størrelse med de ordinære store papirneglefilene, ca. 19 cm lang. Det finnes også en mindre størrelse for veskebruk.

Nå har jeg den store, som jeg er veldig fornøyd med, men jeg tror kanskje den skal få en liten lillesøster etterhvert. Selvom jeg strengt tatt ikke trenger en veskefil, fordi jeg liker å holde neglene ganske korte, og da knekker de heller ikke i hytt og pine.

Her kan du se forskjellige varianter på BeautyBay.com. 
Leighton Denny har også sin egen webside: http://www.leightondenny.com/

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

