Fra langt til kort hår


pulling-hair-out

Okey. Skal vi ha litt hårprat  her igjen da tro? Har sånn plutselig fått stor interesse for hår og hårprodukter. Merkelige greier.  Så det blir åpenbart flere hårproduktomtaler fremover. Har inntil flere til “testing”.  Men idag hadde jeg tenkt å dele noen tips jeg kom over da jeg vurderte å klippe meg kort. (Les: Hadde en liten hårpsykose hvor jeg ikke klarte å bli kvitt tanken. Det var det 40 + viruset. Sterke saker ass 😉

Å gå fra langt til kort hår er en prosess. Joda, det er “bare” hår, og det vokser ut igjen, kan man tenke rasjonelt, men alle som har gått igjennom det, vet at det ligger mer følelser i det enn det.  Særlig hvis man “alltid” har hatt langt hår.

Ok. dette har jeg ikke funnet på selv. Men er en webside jeg kom over da jeg var i prosessen. Fritt oversatt. Veldig pro kort hår. Jeg har lagt inn egne kommetarer med blå font.

6 grunner til å klippe seg kort


  1. Det ser mer profesjonelt ut.
    Det er ingen tvil om at arbeidsgivere og klienter foretrekker kandidater med en chic kort hårfrisyre. En moderne look forteller dem at personen er selvsikker, tar vare på seg selv, er dynamisk, praktisk, effektiv, moderene og åpen for nye ideer.
    Haha! Ganske mange bra egenskaper som legges i en kort frisyre. Plutselig blir man både effektiv, moderne, åpen og praktisk gitt!! Ikke dårlig! 

  2. Det er mer anvendelig.

    Mange korte frisyrer har forskjellige styling muligheter som er lett å få til. Du kan ha det glatt og kjemmet, bustet opp eller sassy. En liten dæsj med styling produkt er for det meste nok til å få en ny look hver dag.
    Jo!! DET stemmer. Det er så mye morro man kan gjøre. Og så mye produkter man plutselig kan bruke! (Om det er så positivt, I dont know. hehe. Hårbudsjettet tok et jump gitt. Og økonomisjefen river seg i håret.)

  3. Det healer et knust hjerte.
    Må du si farvel til en kjæreste eller venn, eller begge deler? Det er ofte tiden kvinner gjør noen radikale forandringer i utseendet, og håper at det vil påvirke det indre også. Det kan hjelpe deg til å få ny selvtillit, men du vil helst tenke over det noen dager og ikke ta en impulsiv avgjørelse. Hvis du fortsatt synes det virker riktig, gå for en frisør du kan kommunisere med. Kutt han ut av livet og ut av håret..
    heldigvis har jeg ikke knust hjerte for tiden. Men det er ikke noe must for å velge kort;)
  4. Det viser verden at du gjør forandringer i livet ditt.
    Du har begynt et nytt kapittel i livet ditt? Kanskje flyttet til et nytt sted, funnet en ny jobb, slanket deg mange kilo, og du vil at alle skal vite det ved å ta en makeover. Eller kanskje du planlegger store forandringer i livet ditt. Å starte med håret vil være en sterk affirmasjon til deg selv og omgivelsene at spennende overraskelser er på vei. Det er din tur nå. Dont dream it, be it!
    Hmm. hvorfor fikk jeg det for meg at denne siden er amerikansk? hehe. Dette stemmer på meg. Forandringer er underveis.
  5. Det sparer tid.
    Tenk deg å hoppe i dusjen og komme deg ut dobbelt så fort. Tørketiden for din søte nye frisyre er halvparten.  Noen korte frisyrer kan bare rubbes med håndkle og lufttørke på no time. Ikke noe floker å gre ut eller lange børstesessions. Du vil ikke savne disse!
    OohJess!! Det er fantastisk! Når man har vært vandt til å bruke hele dagen hvis man skal lufttørke håret, som langt hår helst bør. Så er det en befrielse å ha tørt hår etter 1 1/2 minutt med hårføneren. lloove it!! Har i det hele tatt fått et annet forhold til å vaske håret. Det er jo gøy!! Må holde igjen for å ikke vaske det for ofte. Bare fordi det er så gøy å style og ordne. *rødme* Savner heller ikke flokene.
  6. Det matcher din aktive livsstil.
    Tidsbesparende er ofte et argument som brukes for en kort frisyre. Hvis du er sporty og liker å trene, da er du kanskje lei av den evindelige hestehalen. Med en kort lipp vil ingenting henge i veien, eller sinke deg når du svømmer(!!!) Kom deg ut fra treningen fortere og nyt mer av kvelden.
    Har dette til gode. Å kjenne fordelene når jeg trener. Fordi jeg ikke trener. Men den tanken gnager meg daglig så jeg blir helt sliten, så litt svett blir jeg jo uansett da 😉
    Sånn tilslutt. Jeg fikk det slik jeg ville fordi jeg hadde med meg bilder. Flere bilder med litt variasjoner. En dyktig frisør vil kunne se hva som må til for å fremheve det beste hos deg. Kommuniser med frisøren underveis. Finn gjerne en du kan få et fast forhold til. For en kort frisyre krever jevnlige besøk hvis den skal holde seg fin. Men så mye jeg har spart på frisørbesøk i min levetid, tenkte jeg å ta ut litt bonuspoeng nå. Og frisører skal også leve. Så alt i alt støtter jeg bare næringslivet. Uselvisk som jeg er.
4 thoughts on “Fra langt til kort hår

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

