Hjem > Hårpleie > Omtale av Define Tørrshampo

Omtale av Define Tørrshampo


dry_shampoo_web

Det går i ett her for tiden! Det skal jeg komme tilbake til for dere som lurer ;) 

Jeg lovet dere flere hårete innlegg, så her kommer det et til. Ok. Dette blir det siste av mine hårete innlegg for en liten stund.

Define Tørrshampo

Define tørrshampo kom inn på markedet for noen måneder siden med intensiv reklamering på tv. Og jeg vet ikke jeg, kanskje den virket på meg også. Men jeg innrømmer det ikke.

Ihvertfall endte jeg med denne forrige gang jeg skulle kjøpe tørrshampo. Siden jeg ennå ikke har funnet noen favoritt, ville jeg gi den et forsøk.

Den tørrshapoen som har den beste lukten, den beste virkningen, og som ikke tørker ut hodebunnen min, har jeg ikke funnet enda. Kanskje har jeg problemer med å finne rett mengde noen ganger, fordi jeg blir knusktørr i panne og hodebunn. Og det er ikke akkurat det jeg er ute etter.

Men allikevel, tørrshampo er et fantastisk produkt, som er kjekt å ha hvis man ikke vil vaske håret så ofte men sliter med foreksempel fet pannelugg som meg.

Prisen på tørrshampoer ligger rett over 50 lappen, også denne.

Hvordan den virker

Define tørrshampo skal IKKE børstes ut etter noen mnutter slik som feks Batiste, men masseres inn i håret.

Da jeg brukte denne første gangen synes jeg den ikke kjentes så uttørkende ut som Batiste. Men etter noen få timer var panneluggen like ille/fet, og dette er vel den minst effektive tørrshampoen jeg har brukt til nå.

Jeg har prøvd å justere mengden, for å se om det hjalp, men nei. Den kortvarige effekten var like kortvarig. Og lukten er heller ikke nam i min nese. Helt intetsigende lukt. Ikke god, ikke vond.

Konklusjon

Hadde produktet i seg selv oppfylt alle mine drømmer, ville ikke lukten hatt stor betydning. Men finner jeg ikke noen som overgår andre, kan det hende jeg kjøper en middelmådig på grunn av lukten. Ingrediensene i en tørrshampo har jeg ennå ikke studert. Jeg er redd jeg måtte revurdert innkjøpene mine da. Og gått med fet lugg.

Denne kommer jeg ikke til å kjøpe igjen. Fortsatt på jakt etter favoritten.

Har DU en favoritt tørrshampo?

  1. Frk Lund
    21. august 2012, kl. 14:50

    Nå har jeg bare prøvd den batiste . Syns den er helt grei , men er drittlei av lukten . Litt for mye parfymert for meg .:) men da skal jeg ikke prøve denne til Define , for tørrere hodebunn trenger jeg IKKE🙂

    • 21. august 2012, kl. 15:13

      Syns også Batiste er grei. Blir litt tørr av den og men. Og litt enig at den lukter sterkt. Men d er EN av de jeg liker lukten på. Om jeg ikke husker feil, den for brunt hår.:-)

  2. Frk Lund
    21. august 2012, kl. 19:22

    Den jeg har er den med sånn leoparddesign. Tror den er litt generell. (Blir iallefall grå om jeg sprayer på nært hold , haha)Men jeg får jo gredd det ut så..
    skal prøve den brune neste gang , håper den lukter litt annerledes😉

    • 21. august 2012, kl. 20:01

      Ja jeg tror de har hver sin lukt alle til Batiste. Det er hva jeg har lest.
      Så pga lukten kjøper jeg nok den brune igjen, når jeg går tom. Hvis ikke noen ny dukker opp på min vei😉 hehe. Det vet man aldri.

  3. 25. august 2012, kl. 09:10

    Min favoritt er «proffs professional» ®
    Den rosa for H&M🙂
    Har du/ dere prøvd den?
    Opplever at den holder hele dagen🙂
    Men det er jo bare meg😉

    • 25. august 2012, kl. 17:49

      Ja jeg har den også. Men har ikke klart å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke. Blir litt tørr av den synes jeg.

  4. 26. august 2012, kl. 08:17

    Merkelig! Folk reagerer jo forskjellig da🙂
    Kanskje du kan lage en selv?🙂

    • 26. august 2012, kl. 10:12

      Ja, det er jo ikke alt som passer til alle😉 Har nok noe med hårfarge og hårtypen kanskje, fordi med mitt mørke hår synes det veldig godt at det blir matt og tørt, og det er ikke så fint.
      Eller kanskje jeg ikke får til rett mengde, i dont know.
      Jeg tror jeg fortsetter å kjøpe tørrshampoo jeg, tror ikke det er så lett å lage😉

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

