Hjem > BeautyTips > Nytelse for føttene

Nytelse for føttene


MP900409395

Når føttene kommer fram i lyset på varme sommerdager, skal du ikke se bort ifra at du vil føle behov for en liten “oppgradering”. I did.  Negllakken som ble påført for noen uker siden under en annen varmeperiode, var ikke akkurat fresh og fin lenger. Faktisk var den borte på enkelte negler, og der den fremdeles vistes var det kun noen små flak igjen. I tillegg hadde den harde huden jeg sliter med, fått gode voksemuligheter med tette sko og sokker nærmest døgnet rundt. Aj. Godt med litt luft og pleie. Nærmere å løpe barbeint i en blomstereng kommer man ikke.

Alt du trenger for å oppnå denne nytelsen er følgende:

  • en bøtte/vaskevannsfat eller fotbad
  • mild såpe og vann
  • håndkle
  • fotfil
  • neglsaks
  • salt, en neve eller to
  • en god krem som gir godt med fuktighet
  • negllakk (kan droppes)fotpleie

Slik gjør du:

Fyll opp bøtta med varmt vann og såpe. Det skal være så varmt at du nesten ikke orker å ha føttene oppi. Men vær forsiktig her, og pass på at du ikke brenner deg!!

Ha de andre tingene på listen i nærheten før du putter føttene oppi bøtta. Som nevnt over kan du bruke både ditt luksusfotbad eller et vaskevannsfat, men siden jeg brukte bøtte, så skriver jeg bøtte her. ok.

Sett deg godt tilrette med føttene oppi bøtta til huden mykner. 20 minutter er nær ideelt, men det går bra med ti minutter og.  Målet med å mykgjøre føttene er for å gjøre det enklere å bruke fotfilen på hard hud og klippe neglene.

Jeg begynner med filing. Mens jeg holder på med den ene foten har jeg fortsatt den andre i bøtta. Bruker håndkleet som underlag mens jeg filer bort hard hud og klipper neglene. Husk å klippe rett over! Hvis du runder av neglene på tåneglene, kan de lettere vokse seg inn i tærne. Og au, det høres ikke noe godt ut.

Etter filing og klipping tar jeg en neve med salt i en hånd, mens jeg holder foten over bøtta, og skrubber fot og tær. Deiligdeilig!! Skyll vekk saltet. Ta bort gammel negllakk og ta på ny hvis du ønsker og smør inn føttende med en fuktighetsgivende krem. Vær raus med kremen. Masser gjerne føttene samtidig!

Anbefales sterkt!! Bør gjentas ofte!

  1. mirakel
    5. juli 2012, kl. 19:57

    Ahhh! At ikke jeg tenkte på det når jeg fikset neglelakk på føttene i går! Hadde jo vært så bra med et fotbad! Men jeg tenkte visst ikke så langt…. jaja. Fire uker ferie står for tur, så jeg skal nok få det til.😉 Luksus!

    • 5. juli 2012, kl. 20:34

      Anbefales på det sterkeste, det var utrolig deilig!🙂 Nyter ettervirkningene enda😉

  2. 5. juli 2012, kl. 21:03

    Ah! Det hørtes herlig ut🙂
    Brukte du havsalt?🙂

    • 5. juli 2012, kl. 21:08

      Nei, jeg brukte vanlig salt🙂 SIkkert bedre skrubb med havsalt siden det er grovere, men funka fint med vanlig og😉

  1. 30. september 2012, kl. 22:22

Hva tenker du?

