Hjem > Hjemmelaget > Moist Bomb–Hjemmelaget fuktighetskrem

Moist Bomb–Hjemmelaget fuktighetskrem


Jepp. Heftig navn på min nye yndlingsoppskrift.🙂 Men.. den fortjener det..

Det er ikke så ofte jeg bruker nøyaktig den samme oppskriften to ganger. Ok, hvis jeg synes jeg treffer helblink kan hende. Men ofte blir det justeringer etter hudens behov. Spesielt ansiktskremene er offer for justeringer.  Huden min trenger jo innimellom feks litt mer fukt enn vanlig, spesielt etter en glykolsyrebehandling.  Eller kremer med aktive stoffer som for eksempel en høy prosentandel L-Ascorbic Acid (vitamin C), som også virker uttørkende på huden.

Så jeg bestemte med for å lage en fuktighetsbombe. Jepp , intet mindre. ALLE ingrediensene som er brukt, er med tanke på dette.

Oppskriften:

(OBS! Alle ingrediensene er veid for best nøyaktighet.)

  • 15.0 gram Aloe Vera Gele  (29.72 %)
  • 7.50 gram   Aprikoskjerneolje  (14.86 %)
  • 7.50 gram   Nyperoseolje  (14.86 %)
  • 6.00 gram   Avocadobutter  (11.89 %)
  • 3.30 gram   Vegetabilsk glyserin  (6.54 %)
  • 3.00 gram   D-Panthenol B5 (5.94 %)
  • 3.00 gram   Sheabutter  (5.94 %)
  • 1.90 gram   Lecithinpulver fra soyabønner  (3.71 %)
  • 1.5 gram     Naturlig vitamin E olje  (2.97 %)
  • 1.05 gram   Allantoin  (2.08 %)
  • 0.75 gram   Rosemary Seed Extract  (1.49 %)

Slik gjør du:

Du trenger to (kaffe)kopper. En til oljeblandingen, og en til “vann”-blandingen.
Har laget en liten collage med oppskriften i ord og bilder under: (bildet kan sees større ved å klikke på det)

moist bomb

Jeg liker en såkalt airless pump til embalasje. De er geniale!! De er både ganske stilige, og fenomenale på den måten at de ikke slipper til luft. Det forbedrer holdbarheten på produktet. Jeg ELSKER design som er både fint å se på, og som er funksjonelt. Og denne er.

Selve kremen blir ganske tykk. Men det er veldig viktig å blande den godt sammen, ellers vil den kunne skille seg på sikt. Det betyr at det er lurt å mikse flere ganger ettersom blandingen avkjøles.

  1. 23. oktober 2014, kl. 18:07

    Hei! Spennende oppskrift og morsomt navn på kremen. Jeg lurer veldig på hvor du kjøper ingrediensene, og ikke minst; hvor får du tak i den flotte emballasjen?

  1. 25. juni 2012, kl. 22:42

Hva tenker du?

