Hjem > Favorittprodukt > Hvorfor jeg liker mineral foundation så himla godt

Hvorfor jeg liker mineral foundation så himla godt


mineral-powder-foundation

Det sies at man ikke bør bruke mineral foundation hvis man har tørr hud. Eller hvis man begynner å få linjer i huden. Da er det nemlig beste å bruke en foundation som tilfører fuktighet. Sier de. Ekspertene.

La meg bare si det, min hud er tørr til tider. Den trenger mye fuktighet for å blomstre. Nå er den mer harmonisk enn på lenge, men allikevel, mitt utgangspunkt er tørr blandingshud. Og begynnende linjer i huden. Og jeg ELSKER mineralfoundation! Jeg, som har vært dekkende-foundation-addict, elsker den naturlige looken mineral foundation gir. Jeg er frelst. Og her og nå, vil jeg si, at den vil, om ikke noe revolusjonerende nyskapninger skjer, vil være mitt første valg, for ever. and ever. Ingen over, ingen ved siden.

 

Voksen hud og Mineral Foundation

 

Et fakta er at når huden blir voksen, er det liten hjelp i en heldekkende fondation hvis hensikten er å se yngre ut. Og det er det vel.  (Når vi er veldig unge, sminker vi oss slik at vi ser eldre ut, når vi passerer en viss alder, vil vi helst se yngre ut. )

Med begynnende linjer eller mer, og porer som vokser seg større, så vil en dekkende foundation bare gjøre ansiktet dødt og livløst. Det samme med mattende pudder. Vi trenger den gløden som er naturlig i huden. Den ungdommelige gløden er jo noe av det som forsvinner fra huden med alderen.

 

Øvelse gjør mester

 

Det må sies, at det nok krever litt øvelse for å få et bra resultat om man aldri har brukt mineral foundation. I tillegg er det viktig å finne det merket som passer for nettopp din hud. Er huden din veldig tørr ønsker du ikke en formula som inneholder ingredienser som trekker fuktigheten ut av huden, som feks kaolin clay. Mens dette kan være en utmerket ingrediens for en med mer fet hudtype og om man synes man blir for blank i huden.

Slik er det jo med alle produkter. Det er ikke alt som passer til alle.

Fordi målet ikke er å dekke over slik man kan gjøre med en flytende foundation, så vil jo selvfølgelig resultatet også være avhengig av tilstanden på huden din.

 

God holdbarhet og bra ingredienser

 

Mineral foundation har også en mye bedre holdbarhet på huden enn en vanlig flytende foundation. Den tåler regn, svette, tårer. Og smitter ikke av på kjærestens hvite skjorte. (Hvis han skulle bruke det)

Og sist, men ikke minst, hvis du er opptatt av hvilke ingredienser som er i produkter du bruker og hva du smører på huden, så er denne type foundation den aller beste. Med mineral pulver trenger man hverken å bruke parabener aller andre ingredienser som kan irritere huden din.

Jeg sier ikke at alle merker holder seg til dette. Selv ikke mineral makup-merkene. Så her er det viktig å sjekke hvilke ingredienser som er brukt. 

Merker som Tikei eller Mineral Hygienics er bland dem jeg har brukt, og favoritt per idag er Mineral Hygienics sin variant.

 

Forbered huden din

 

For å få det ultimate resultat, er det viktig at huden er gjennomfuktet og at du er flink med peelingen (mekanisk skrubb). Finn en rytme med peeling som huden din tåler. Hvis du ikke driver med sånt, men har lyst på fin hud, er peeling noe av det bedre du gjør.

 

Mengden er superviktig

 

Du kan fort se oversminket og tørr ut i huden hvis du overdriver mineral foundationen. Altså, hvis du bruker for mye. Mengden man trenger kan være forskjellig fra merke til merke.
For eksempel Mineral Hygienics versjon skal man være veeldig sparsom med. Det er så lite som skal til, at når du ser mengden så virker det ikke mulig at det er nok.

Jeg ser at dette også kan være en smakssak. Og hvis du er ung og har sunn og frisk hud, så kommer du nok unna med det meste. Men hvis du har moden hud, blir det ekstra viktig å finne rette megde.

 

Huden din vil sannsynligvis bli veldig fornøyd

 

Sist, men ikke minst, huden din vil elske det. Dette er den mest skånsomme formen for foundation som finnes på markedet idag. Formulaen ble laget med tanke på pasienter som nettopp hadde tatt plastiske operasjoner, og strengt tatt burde latt huden få fri fra sånt. Men mineralfoundation blir til og med anbefalt av leger ved hudproblemer.

Personlig har jeg hatt en kjempeforbedring i huden etter jeg begynte å bruke mineral foundation.

Les andre innlegg jeg har skrevet om mineral foundation:

  1. Frk Lund
    13. juni 2012, kl. 09:57

    SÅ enig . Gav nettopp bort favorittfoundatione min i flyende form til en venninne . Den er bare ikke fin lenger , jeg har blitt så bortskjemt med mineralsminken jeg nå at jeg ser ut som en beige marsipankake som så fort jeg smiler får sprekker når jeg tar på meg flytende. Heretter bruker jeg kun flytende concealer på visse områder (lagt med jan thomasègget og så koster jeg på med mineral foundation(i ørsmå mengde ) Dette stalltipset fikk jeg av deg og jeg er deg evig takknemlig !🙂

    • 13. juni 2012, kl. 10:38

      Ja det er så herlig når produkter virkelig virker!!🙂
      Og blir så veldig glad når noen kan bruke tipsene mine😉 yey!

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

