Hjem > BeautyTips > Hvordan legge concealer under øynene?

Hvordan legge concealer under øynene?


concealer

Mine mørke ringer har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Sannsynligvis hadde jeg de ikke når jeg var baby..haha. men altså, de har (for)fulgt meg hele livet. I mange år kjøpte jeg sminkeprodukter fra vita. Og det kunne kanskje gått bra det og, hadde jeg forstått det jeg gjør nå.

For etter år med å prøve å finne den rette concealeren som dekker komplett, så har jeg lært og erfart at det ikke er dekkevnen det går i. Og, når man har runda førti, så er dekkende sminke sjeldent et vellykket grep.

Da jeg hørte om filosofien bak concealeren til Eve Pearl, ble jeg nyskjerrig. Det går på å bruke komplementærfargene på det du vil dekke til. Komplementærfargen til rødt er grønt, komplementærfargen til gult er lilla osv.

fargesirkel

Og fordi de fleste som sliter med mørke ringer under øynene har en blå-lilla tone, har hun kommet frem til at en laksefarget concealer vil nøytralisere de mørke ringene hos de fleste.

Det har blitt løsningen for min del. Da jeg så fargen første gang, ble jeg litt usikker (Jeg bestilte en to-delt, med fargene light og medium) .  Kom jeg til å bli orange?  Fargene så helt feil ut. Men etter å ha prøvd meg frem til riktig mengde (veeldig lite), så funker det fint å påføre den både med fingrene eller kost.  Eller først kost, tilslutt fingrene, som jeg bruker til å “klappe” på produktet.

Det aller viktigste for å bruke concealeren på denne måten, er å finne den rette fargen.  Konsistensen er selvfølgelig også viktig, men her der det fargen som er verktøyet.

Ved å bruke en farge som er nøyaktig i motsatt ende av fargesirkelen, oppnår du å nøytralisere, både den fargen du legger på, og den underliggende fargen. Altså fargen på huden din.  Så den concealeren som ser så orange ut, blir nøytralisert av hudfargen, og omvendt🙂 Men, som du kanskje forstår, det har ingen hensikt å prøve å heldekke med en concealer som er ment for å nøytralisere. Fordi concealeren trenger hudfargen din for å få optimal look.

Det er på tide med en omtale av Eve Pearl Salmon Concealer. Det kommer imorgen😉

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. 22. mai 2012, kl. 00:21

Hva tenker du?

