Hjem > Produktomtaler > SOLU Shampoo = Refreshing SOLUtion Shampoo fra Davines

SOLU Shampoo = Refreshing SOLUtion Shampoo fra Davines


Davines SOLU Shampoo = Refreshing SOLUtion Shampoo (250ml)

Tenkte det kunne passe bra å ha med en shampoomtale idag, siden jeg skrev om hvordan man vasker håret riktig igår ;)  Shampoen man bruker er selvfølgelig også viktig for resultatet av hårvasken.

Det er alltid spennende å komme over nye ukjente merker. Etter min erfaring er det mer idealisme bak små firma enn de som har vokst seg store og som oftest roper høyest. Davines var iallefall ukjent for meg inntil nylig. Og jo mer jeg leste om dem jo bedre likte jeg det jeg hørte. De er opptatt av naturlige ingredienser og miljøet rundt seg. Det hele startet i en liten italiensk familie.

 

Hva sier reklamen?

 

Fritt oversatt: Dette er shampoen for deg med livløst og flatt hår. På tide å prøve en forfriskende løsning til håret ditt? Spesielt formulert for å rense håret for build-ups fra forurensing og andre hårprodukter. Naturlige ingredienser lover å revitalisere håret ditt. Med mandel og olivenolje, og forskjellige ekstrakter.

 

Min mening

 

Dette er noe for meg! tenkte jeg. Stakkars livløse håret som har slitt seg gjennom hele vinteren, og var alt annet enn skinnende og glansfult. Nei, det hadde nok blitt vanskjøttet litt for lenge. Ikke en kur i sikte på så langt jeg kan huske.

Da jeg fikk denne fra Bellezo var jeg ganske spent.  Der koster den 88 kroner for 250 ml.

Det første jeg stort sett gjør er å lukte på produktet. Jeg MÅ lukte. Oj, denne var litt sånn.. manneparfyme. Ikke helt min favorittlukt, men slikt er jo smak og behag. Men for meg altså, ikke kjærlighet ved første blikk, eller lukt må jeg vel si😉

Er det noe man lærer med årene, er det at kjærlighet ved første blikk ikke nødvendigvis er den mest holdbare. Noen ganger trenger ting litt tid på å gro. haha. ok.

Jeg vet jo at når man formulerer produkter med ekstrakter, kan man få lukter man kanskje ikke ønsker. Men hvis virkningen av ekstraktene er åpenbare, så kommer det fremfor lukt for meg. (Les mer om Hudpleiebransjens dilemmaer.)

Flasken som produktet selges i er en helt enkel gjennomsiktig litt “lubben” flaske.  Ikke noe fancy-pancy med designet, men i min verden skaper det forventninger om at her er ressursene lagt i selve produktet, og ikke designen på flasken. Forventningene til produktet blir desto større.

Denne shampoen ville jeg teste helt uten balsam. Og det må sies å være ekstremtesting med mitt hår. Jeg bruker alltid balsam. Men ok, jeg ville prøve. En shampo som lover så mye må kunne tåle en slik test.

Da håret var tørt, kjente jeg ikke noe til den lukten jeg ikke likte så godt. Det luktet lett frisk og nyvasket. Da gjør det ikke så mye om man ikke får favorittduften. Det er jo resultatet av hårvasken vi er ute etter.  Og apropos, håret mitt likte virkelig denne shampoen. Det føltes sterkere og – nettopp, revitalisert. Ikke glem at jeg ikke brukte balsam. Selv uten det ble ikke håret mitt tørt og elektrisk, som det kan bli hvis det er for lite fuktighet i det.

Mitt første møte med Davines var en positiv opplevelse. Håret mitt liker denne shampoen. Og jeg liker at jeg ikke ha balsam. Hver gang.

  1. Caroline H
    5. oktober 2012, kl. 21:26

    Hei.
    Satt å søkte på tester av davines da bloggen din dukket opp. Satte stor pris på testen pg begynte og lese igjennom andre innlegg på bloggen din. Ble helt hekta å har vist venninene mine bloggen som å er blitt super insperert. Forsett ditt gode arbeid🙂

    • 6. oktober 2012, kl. 08:50

      Så inspirerende!!🙂 Tusen takk! Og velkommen til bloggen min😉

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

