Hjem > Hjemmelaget > Eyelash Grow Experiment, del 2

Eyelash Grow Experiment, del 2


eyelashFor en stund siden skrev jeg om starten på et eksperiment her på bloggen, hvor jeg delte en oppskrift på min hjemmelagde Eyelash Balm. Altså vippebalsam på godt norsk. 

Det må sies at jeg ikke har vært helt konsekvent når det gjelder påføring morgen og kveld. Og jeg tror jevnlig og ofte bruk er essensielt for et produkt som dette. Det er nok ikke til noen fordel for eksperimentet så langt.

En mascarakost ble brukt til påføring. Det er ikke det beste å bruke, fordi et slikt produkt skal påføres ved vippekanten. Så en annen type kost blir vurdert når eksperimentet fortsetter.

I denne oppskriften brukte jeg biotin som er et vannoppløselig hvitt pulver. Og som jeg fryktet så fikk jeg ikke blandet det inn 100 %.  Det viste seg som små korn i formulaen. Usj og æsj. Det var ikke meningen.

I ettertid så har jeg lest at biotin trenger varme for å blandes inn skikkelig. Jeg brukte ikke varme på denne oppskriften siden det i hovedsak var flytende ingredienser. Men det funket altså ikke. Her må det altså varme til. 
Som du forstår så var det ikke full klaff ved første forsøk.

Virker det?

Well. På en måte så det ut som om vippene mine likte balsamen ved å se sunne og friske ut. Men, bortsett fra det, nei, jeg fikk ikke lengre eller flere.
Går det an? Når jeg har brukt Talika Liposils mener jeg at vippene ble tettere og flere og lengre. Altså, ikke et helt nytt sett med vipper, men mine egne på topp. Jeg vil ha minst samme effekt.

Nå venter jeg på noen ingredienser som jeg har bestilt. Og i mellomtiden skal jeg studere videre og pønske ut en ny formula. Fortsettelse følger😉

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. 14. mai 2012, kl. 00:07

Hva tenker du?

