Hjem > BeautyTips > 10 tips for et yngre utseende

10 tips for et yngre utseende


foryngende

Siden jeg her om dagen kom med tips om hva som får deg til å se eldre ut, vil jeg idag komme med noen tips som får deg til å se yngre ut.  Eller ; vær som du er!

Ok. For de som vil ha sminketips. Here we go.

Bruk eyeliner

Bruk en eyeliner i brun eller brun-svart langs øverste vippekant. Gi den en liten vipp oppover i enden, for å gi en illusjon av løft til sunkne øyelokk.

Lys opp rundt øynene

For å bruke øyeskygger til din fordel kan du vurdere å bruke noe med litt satin-look/shimmer innerst i øyekroken. Ikke overdriv shimmerbruken. Det virker bare mot sin hensikt. Men riktig mengde, kan gjøre underverker😉

Bruk foundation

Foundation jevner ut hudtonen din, som kan ha en tendens til å bli mer ujevn med årene. Vi har hørt at vi skal matche hudtonen 100%, men hvis du føler deg blass i egne farger kan du våge deg på en halb tone mørkere enn hudfargen din, for å gi litt glød til ansiktet. Men som med alt annet, bruk den med måte. For mye vil også her virke mot sin hensikt.

Blush gir deg glød

Jeg må skrive et eget innlegg om blush. I mange år unngikk jeg det fordi jeg følte den bare gjorde meg smalere i ansiktet (og jeg er smal nok) men i det siste har jeg gjenfunnet den. Bruk den gjerne i “eplekinnene” for å gi degen frisk glød. Det er veldig lite som skal til.

Kast pudderet

På 80-tallet skulle vi sminke oss matte. Idag vet vi at det er gløden i huden som gir oss et friskt utseende. Pudder fremhever det du helst vil skjule, og er ikke lenger det beste produktet for deg som begynner å få linjer i huden.

Bruk vippetang

Å bruke vippetang kan gjøre underverker for øynene dine hvis du ikke er bevippet som Bambi fra naturens side. Å løfte vippene vil åpne blikket og gi inntrykk av et yngre utseendet.

Kast mørke leppestifter

Farger som mørkerød og plomme er ikke de beste fargene for deg som begynner å bli eldre. Mørke farger gjør i det hele tatt at du ser eldre ut.

Gå for farger med hint av rosa for å  friske opp. For mye shimmer og glitter i leppestiften vil også fremheve linjer.

Bytt ut leppestift med lip gloss

Så hvorfor ikke bytte ut leppestiften med en gloss? En lipgloss virker foryngende.

Bruk concealer

Har du kråketær rundt øynene vet du at fargen etterhvert kan bli mørkere i linjene. Bruk en god concealer for å lysne fargen.  Bruk concealeren på de mørke ringene under øynene også.

Ta vare på øyevippene dine

Noen vil kanskje råde deg til å bruke falske øyevipper, fordi vippene med alderen blir mer skrantne, og lange tette vipper vil forynge ethvert utseende. Men jeg vil heller si at det er viktig å ta vare på øyevippene. Noen sverger til olivenolje, andre vaselin. Jeg har brukt såkalte eye lash balm, ja til og med ekspirementert med en egen oppskrift.

Uansett hva du bruker, så tror jeg det vil hjelpe på forskjellig nivå, i det minste vil det virke som en balsam for vipper som blir utsatt for mascara og sminkefjerner.

Les også:

  1. 5. mai 2012, kl. 06:01

    Takk for gode råd🙂 En dummie på sminkefronten trengte disse🙂 Godt forklart og veldig greit å få flere råd på en gang🙂

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

