Hjem > Hjemmelaget > Memory Lane Baby Mask

Memory Lane Baby Mask


Det er en av disse dagene, hvor man våkner grå og trøtt, energien er laber, mensen er rundt hjørnet, litt sånn:

574458_343456389046685_120291918029801_978936_1319022214_n

Heldigvis er det ingen plikter som kaller denne dagen, så da har man tid til å ta seg en tur på kjøkkenet for å finne noe å putte på dette trøtte trynet som trenger så sårt en oppfriskning.

Jeg fant: en godt moden banan før bananfluene fant den. 

P1080705

Også lagde jeg havremel som jeg har planlagt en stund.

Slik lagde jeg havremel av havregryn:

Havregryn i bolle

P1080697

Håndmikser gjør jobben fint

P1080703

Tilslutt moste jeg bananen, gikk ned memory lane; til den tiden jeg var håpløst forelsket i et siklende tannløst skallet vesen med banan i fjeset! Tok en spisekje med havregryn som jeg blandet sammen med bananen, gråt i memory lane, skulle jo ha mensen, NEIDA! haha.dramaqueen, men ble jo en bedre historie😉

Jeg døper deg: Memory Lane Baby Mask. hihi

P1080710

Følte meg MYE freshere etterpå. Banan sies å virke mykgjørende og beroligende. Havremel har også tilsvarende effekt. Jeg vil tro denne masken passer for alle hudtyper, også de med sensitiv hud. Den er så mild at jeg hadde masken på den tynne huden under øynene også.

Nå ble det seff altfor mye med en hel banan. En liten bit holder egentlig. Denne blandingen egner seg ikke til oppbevaring, den må brukes fersk.

Håper dette gir inspirasjon til å ta en titt i kjøleskapet før du investerer i dyre masker😉

  1. 2. mai 2012, kl. 07:25

    Supert tips🙂 Tusen takk🙂

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

