Hjem > Øyevipper > Ny favorittmascara?

Ny favorittmascara?


leCovergirl lash Exact har jeg brukt siden juletider. Jeg er jo konstant på utkikk etter yndlingsmascaraen, og denne fikk min oppmerksomhet etter mange bra omtaler på nett.

Pris og tilgjengelighet   

Den var ikke så lett å få tak i, fordi den er laget i USA og selges ikke i Norge, så jeg endte på Ebay.Der fikk jeg kjøpt den til $6,85 + $.7.50 i frakt. (Jeg kjøpte 3 stk for å utnytte fraktkostnadene) Nå har jeg bare gode erfaringer med ebay, selv etter titalls handler der. Hvis du er skeptisk til ebay kan du jo lese: Tør du handle på Ebay😉

Ok. Digresjon. tilbake til min nye yndlingsmascara.

Min mening om Covergirl Lash Exact Mascara

Den lilla embalasjen liker jeg, kanske fordi jeg er over gjennomsnittet glad i lilla. (min rosa, må jeg innrømme.) Jeg liker også at når den er ny ligger mascarakosten ved siden av, og selve produktet er forseglet med en liten kork som kan kastes når produktet tas i bruk. Uten mascara har også kosten en lillafarge. (se bildet) Små detaljer som gleder et jentehjerte.

Det jeg ikke liker med denne embalasjen er at toppen på korken på mascarakosten ikke er rett. Jeg har for vane å sette fra meg kosten stående, og det går ikke med denne. Design før funksjon, er ikke bra. Som hånd i hanske er bedre.

Men, det var embalasjen. Hvordan produktet er?
Overskriften sier det meste egentlig. Jeg har brukt andre mascaraer innimellom, sånn bare for å kjenne på forskjellen. Men når det virkelig gjelder, les: når man skal ut blandt folk å vil være fin, så er det denne jeg strekker meg etter. Og selvom jeg kjøpte 3 stykker, så hadde det ikke kostet meg en drue å kjøpe et annet merke om denne hadde vært miss.

Jeg liker hvordan produktet sitter på vippene, klumpefrie, og en veldig fin naturig look. Spesielt når mascaren er fersk. Den tørker fort inn, dessverre, og min teori på det er fordi denne inneholder uvanlig lite produkt. Bare 4 ml, i forhold til 10 som er mest vanlig. Embalasjen gir ingen indikasjon på det, for den har helt vanlig størrelse utenpå. Irriterer meg litt det. Som om de prøver å lure meg. Så når man regner pris per ml, så er ikke dette noe billig mascara selvom det tilsynelatende virker sånn.

Den sitter godt på vippene. Spesielt den vannfaste versjonen selvsagt. Jeg har prøvd begge, og til daglig sitter den mer enn godt nok den som ikke er vannfast. Drysser ikke. Farger heller ikke av og etterlater deg med pandaøyne.

Ambivalent heter det. Så langt er den en yndling. Men troløs som jeg er når det gjelder kosmetiske produkter, stadig på jakt etter noe bedre, så skal du ikke se bort ifra at det kan komme et nytt innlegg med nye påstander om den beste mascaren.

Når det er sagt, mascara er like individuelt som alt annet. Jeg liker naturlig look, uten edderkoppbein og klumper. Jeg liker denne. Med forbehold.

Positivt:

  • Fargen på embalasjen
  • Prisen?
  • Sitter fint på vippene
  • Ingen klumper
  • Farger ikke av, eller drysser
  • Kommer med mascarabørsten ved siden av.

Negativt:

  • Liker ikke den skrå toppen på korken. Upraktisk.
  • Prisen?
  • Tørker fort ut. Best når den er fersk.
  • Vanskelig å få tak i
  • Lite produkt

4Konklusjon:
Selvom dette er en yndling (for tiden), så er det for mange punkter som er negative til at den kan score høyest på terningen. Den er veldig god når den er fersk, men tørker for fort ut. En mascara bør holde i minst 3 måneder. God, men ikke perfekt. Men den mest perfekte jeg vet.

Har du en yndlings-mascara du kan anbefale?

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

