Hjem > Annet Nyttig > Smykkeskrinet

Smykkeskrinet


P1080661

Det er så altfor sjelden jeg bruker smykker, kun ved festlige anledninger. Til hverdags er jeg så praktisk og komfort-orientert, og overfølsom for alt som kan henge i veien, klemme, henge seg fast eller skape andre ubehageligheter.

Men jeg savnet synet av dem. Nedlukket i en avlagt iskremboks gjorde ikke akkurat stas på dem. Min kjære smykkesamling, opparbeidet gjennom år. Ikke veldig stor, og veldig lite ekte saker. Men affeksjonsverdien er høy. Det samme er jente-gleden over synet:))
Diamanter har aldri vært min bestevenn, skjønner vel ikke helt den greia. Men alt juggelet mitt skaper minst samme glede. (Den lille treboksen inneholder ekte amber. Lukter så godt:)) Smykke for luktesansen. haha.

Nå har jeg slett ikke funnet på dette selv. En god venninne ga meg ideen. Resultatet nyter jeg hver dag! Så da gjør det ikke så mye om de blir brukt sjelden, der de ligger og gleder et jentehjerte hver eneste dag.

  1. Laken
    19. april 2012, kl. 00:15

    Inte dumt! Selv kjøpte jeg smykketreet til IKEA og satte det på badet med masse dingel-dangel som er pent å se på, men som jeg sjelden bruker. Det betyr selvfølgelig at jeg ikke kan ha dårlig tid hvis jeg skal lirke løs noe😛

    • 19. april 2012, kl. 08:02

      Greit å kunne se hva man har, uansett løsning 🙂

  2. Frk Lund
    19. april 2012, kl. 05:32

    Jeg har smykkene mine i et stort fat i stua . Har aldri brukt de så mye som nå, blir fristet hver dag og har fått mye skryt for » talent » for å bruke accesoirer . Hvem skulle trodd det ? itte denne jinta ! Også er det så fint fatet !🙂 Ser for meg mange fat med ting etterhvert hehe

    • 19. april 2012, kl. 08:12

      Hva med smykker i fruktfatet? Tror det kunne gjort seg, sammen med frukten!😉

  3. Frk Lund
    19. april 2012, kl. 05:34

    Også ser det bare lekkert ut i fatet ditt, det må jeg si !🙂

    • 19. april 2012, kl. 08:14

      Takk! Ja det fatet er ganske fint. Laget av tre og skjell, Reiseminne:)

  4. Frk Lund
    19. april 2012, kl. 05:39

    Ps. Er det meg du har blitt inspirert av ?🙂

    • 19. april 2012, kl. 08:15

      Yess!! Og takk for det🙂

  5. Frk Lund
    19. april 2012, kl. 08:31

    Hehe no problem ! Nå har du jo et walking closet også . Jeg hadde tatt helt av jeg , hehe!

    • 19. april 2012, kl. 08:37

      hehe.. ja! Im lucky!🙂

  6. 19. april 2012, kl. 09:10

    Veldig fine smykker🙂
    Er sååå misunnelig på ulglesmykket ditt😉

  7. mirakel
    20. april 2012, kl. 18:02

    Jeg elsker fat med smykker!😀 Jeg har mine på et sånn to-etasjesfat, jeg.. da får man plass til mye, også syns jeg det er så fint.🙂 Ellers har jeg det i boller, og har også noen fargerike armbånd (som jeg ikke bruker så ofte) i norgesglass.. smykker er pynt, også til hjemmet.😉

    • 20. april 2012, kl. 19:41

      Ja nemlig!!🙂 Skjønner ikke at jeg ikke har tenkt på det før!!

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

