Øyeserum for voksne damer


eyeserum

Etter runder med ekspirementering både med diverse oljer og hyaluronic acid (en litt feilberegnet formula) så var jeg både tørr og innskrumpet og fikk noen klumper under øynene her i vinter. Det viser seg å være et problem hvis man bruker olje på denne tynne huden. Ikke alle tåler det. Og jeg hadde pøst på, uten å være klar over dette. Og er tydeligvis en av dem som ikke tåler det 😦 aj. Vinteren gjorde også inngrep. Den vanskeligste tiden for huden.

Well, så jeg ble fristet da jeg fant øyekrem fra ASDM som er fra det samme stedet jeg kjøpte glycolic acid. Det virker som et spennende selskap som har en medisinsk tilnærming når de formulerer produktene siden, på samme måte som M.D.Formulations. Ok. Jeg trengte altså en øyekrem. Min hjemmelagete gjorde jobben bra den sommeren, og tidlig høst, men etter all denne ekspirementeringen trengte jeg noe mer. Jeg tester hvertfall IKKE på kattene, det kan jeg forsikre om. Her er vi vår egen testkanin. Jada.

Tilgjengelighet og pris

Eye Cream Caffeine Dark Circles Puffy Baggy Eyes Serum er det fine navnet på denne kremen. Denne koster ikke mye i forhold til mange øyekremer, dessuten får man hele 30 ml produkt. Jeg har brukt butikken deres på ebay. Det var der jeg fant denne produsenten. Men de har også en egen nettside som det går an å handle fra. Den koster $19.50 på Ebay. (altså 113 norske kroner) + frakt $7.69 (ca.44 kr.) Ikke dyrt det for 30 ml øyekrem. De aller fleste øyekremer blir solgt i embalasje på kun 15 ml. Så her får du dobbel mengde i forhold til hva mange opererer med. Verdt å merke seg.

Flasken jeg fikk er litt annerledes enn den på bildet. Den har blått glass, noe som gjør at produktet beskyttes enda bedre enn i en gjennomsiktig glassflaske. (Det er luft og lys som forringer produktene våre) Produktet pumpes ut og det er enkelt å få ut den mengden man ønsker. (Husk, ikke bruk for mye øyekrem, det kan tynge huden rundt øynene og føre til at du våkner med hovne øyne.)

Hva reklamen sier

Kort fortalt lover denne å motvirke poser og hovne øyne, pluss redusere de mørke ringene under øynene. Den er formulert med kraftige virkemidler som MAP Magnesium Ascorbyl Phosphate (vitamin C), Koffein ekstrakt, hyaluronsyre (Intens fuktighetskrem og rynke-fighter), Syn-Ake (Som botox ??idontknow), Matrixyl ( stimulerer kollagen produksjonen), og Haloxyl (reduserer mørke sirkler) for å redusere fremkomsten av aldring og stress. Skal redusere linjer, minimere mørke sirkler, og redusere følsomhet i huden på grunn av dehydrering.

Om Ingrediensene:

Jeg har ikke sjekket om ingrediensene regnes som safe. Følgende om ingrediensene i denne, er et resyme fra nettsiden.

Hva gjør Koffein Ekstrakt?
Koffein ekstrakt er effektiv for å redusere mørke ringer under øynene. Koffein, når det brukes som en topikal ingrediens, er naturlig anti-inflammatorisk. Rynker og mørke ringer rundt øynene dannes som et resultat av hevelse som kan oppstå gjennom det tynneste laget av huden. Siden området rundt øynene er tynn, kan disse blåmerker synes lett og forårsaker mørke sirkler under øynene.  Man oppnår mange fordeler med å bruke koffein i øyekremer.

Serumet kan effektivt redusere hevelsen under øyet. Koffein har også evnen til å aktivisere området under huden, gjennom overflaten i huden.

Hva er Syn-Åke?
Det er en liten peptid som etterligner aktiviteten Waglerin 1, et polypeptid som finnes i giften tempelet Viper (???), Tropidolaemus wagleri.  Kliniske studier har vist at SYN ®-AKE er i stand til å redusere rynker ved å hemme muskelsammentrekninger.

Hva er Matrixyl?
Er et av de kraftigste peptid molekyler som finnes i den nyeste generasjonen av high-end anti-rynke produkter. Denne ingrediensen stimulerer kollagen-produksjonen i huden. Tapet av kollagen er det som fører til tynnere hud og rynker som vi forbinder med aldring av huden.

Hva er Haloxyl?
Haloxyl er en kombinasjon av aktive ingredienser som er i stand til å absorbere og fjerne fargede blod pigmenter i huden som gjør at vi får mørke ringer under øynene. Den har også en anti-inflammatorisk effekt og forsterker fasthet og tone i øyet området.

Aktive Ingredienser:
Koffein ekstrakt, Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP) AKA Vitamin C, hyaluronsyre, kalium, Haloxyl, Methylsulfonylmethane (MSM), Syn-Åke, Matrixyl, vitamin E, Honey protein, Allantoin, Aloe Vera Leaf Extract, Jojoba olje, Ethylenediaminetetraacetic syre (EDTA), Optiphen.

Bruk:
Påfør to ganger daglig morgen og kveld. Masser en liten mengde serum i området rundt øyet. Serumet absorberes av huden. I tilfelle irritasjon, ta kontakt med hudlege.

Min mening om Eye Cream Caffeine Eyes Serum

De første gangene jeg brukte den kjente jeg en varme rundt øynene. Ikke ubehagelig, heller en følelse av at den var aktiv. Den lover å fjerne poser og mørke ringer under øynene, og er proppfull av ingredienser som lover å være gode rundt det tynne øyepartiet.

Jeg kan ikke si at de mørke ringene er forsvunnet. Når det gjelder dem er jeg fremdeles avhengig av nok søvn og en god dag. De har vært der siden barneårene, og er en del av meg.

Men når det er sagt. Huden under øynene virker tykkere og mer “solid” enn før. Og en forbedring på ringene har det vært selvom de ikke er borte. Med riktig bruk forhindrer denne poser og hovne øyne. Det kjennes som den strammer opp, og når det kommer til de problemene jeg hadde med klumper under øynene fra overdrevet oljebruk, så er de borte nå. Det tok kanskje 2-3 uker før de forsvant.

Positivt:

  • Bra pris, med god mengde produkt.
  • Gjør en god jobb.
  • Praktisk embalasje som fremmer konserveringen av produktet.
  • Lett å få ut riktig mengde produkt med pumpeflasken.

Negativt:

  • Kan ikke se noen her og nå. Virker som et bra produkt. Har ikke detaljsjekket ingrediensene dah.
  • Ok. Hvis jeg må si noe negativt. Og det er kanskje urettferdig. men. Embalasjen er litt fornuftig-kjedelig i designen. Ikke noe som pynter baderomshylla.

5Konklusjon:
Hadde det ikke vært for det fornuftigkjedelige designen og den hadde vært litt mer pynt på badet, så ville det blitt toppkarakter. Men bortsett fra det, embalasjen virker som den skal. Det er lett å få ut ønsket mengde. Og produktet har hjulpet mot problemene jeg hadde. Jeg kommer til å kjøpe denne igjen. Om en god stund. For 30 ml øyekrem holder lenge.

3 kommentarer om “Øyeserum for voksne damer

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!