Hjem > Ingredienssjekk > Dyrevern

Dyrevern


392844-11-1288818376128Alle merker og produkter som tester på dyr er noe jeg vil unngå. Heldigvis er det slik at stadig flere blir oppmerksom på at det fortsatt foregår. Kjente etablerte merker vi har kjent til i årevis er dessverre blandt værstingene. Nå har jeg oppdaget at ingrediensene her også er middelmådige, og egentlig uegnet i hudpleie. Så på de premissene er de enkle å unngå.

Men allikevel, det er flere enn vi tror som fortsatt driver og tester på dyr. Det trengs ikke idag, fordi det finnes andre metoder man kan bruke. Å finne fram i jungelen er ikke lett. Dyrevern.no har i disse dager en kampanje. De skriver om alternativer til testing med dyr. Les mer om det her.

Jeg ble tipset om denne siden, veldig glad for det!! (Takk, frk.Lund :)) Her står det så mye bra at det fortjener oppmerksomhet i et eget innlegg. Mer bevissthet rundt dette er bra for oss, miljøet og dyra!

800268-8-1293968884209

  1. Anonym
    28. mars 2012, kl. 10:09

    Ingen årsak ! Har synda mange ganger sjøl dessverre , men det er fordi jeg ikke har vært bevisst eller satsa på at merkene ikke er testet . En ting jeg syns var urovekkende er at så mange apotekervarer og dagligvarer som tannkremer o.l. er testet på dyr . Der fikk jeg en overraskelse du !
    Favorittmascaraen min også dessverre, så den skal brukes opp, også kjøper jeg et annet merke.
    Dessverre er det mange mørketall, tenk på barnearbeid ? Slavearbeid ?Også uforsvarlig slakting av dyr (er kjøtteter) Det er mye som ikke er fair . Men jeg tenker at man må begynne et sted, der man ER bevisst , der man VET .

    • 28. mars 2012, kl. 12:35

      Aj, ja man må bare begynne et sted. Jeg synder fortsatt og lukker øynene for enkelte ting. Men man må som du sier begynne et sted.Også får man prøve og oppdatere seg litt og litt. Det er mye å ta tak i også utenfor kosmetikkverdenen..

  1. 13. mai 2012, kl. 00:04

Hva tenker du?

