Hjem > Produktomtaler > Batiste tørrshampo

Batiste tørrshampo


Batiste TonesDet er kjekt å ha en tørrshampoo å ty til når man vil utsette hårvasken pga tidsmangel eller for å spare hår og hodebudd.

Hva sier reklamen?

“Batiste Dry Shampoo is a hair cleaning product that works without water. Dry shampoo works by absorbing oil as well as absorbing the build-up of other hair care products, making hair feel cleaner without having to wet it. It comes in a spray can, and is recommended as a convenient time saver for washing hair when there is no time or water available, such as when camping, leaving the gym, and when late for work in the morning.”

 

Du kan se alle typene fra Batiste her: http://www.batistehair.co.uk/products

Jeg velger å ikke forske på ingrediensene i dette innlegget. DET skal jeg gjøre senere😉 Nå vil jeg bare skrive om hvordan den virker, og er i forhold til andre tørrshampoer. Jeg har prøvd 3 stk det siste året. Og hver og en av dem skal få en omtale. Dette er den første.

Tilgjengelighet og pris

Batiste tørrshampo kan man blandt annet kjøpe på Vita til rundt 80 kr. amazon kan du få den til $8.99 (ca.51 kroner). Den er ellers lett tilgjengelig i mange nettbutikker. Batiste hevder å være englands mestselgende tørrshampo.

Min mening om Batiste tørrshampo

Batiste sin tørrshampo var den første jeg brukte igjen etter å ikke ha eid tørrshampo på åresvis. Hadde helt glemt hvor praktisk det kan være. Og det må sies at utviklingen har kommet tørrshampoen til gode også. Om dette gjelder Batiste, er jeg ikke helt sikker på. For på tross av massevis av gode omtaler, har ikke tørrshampoen fra dette merket blitt min favoritt.

Det må sies at jeg er 40+, har tørt hår og hud. En tørrshampo som denne er faktisk for effektiv for meg. Og etter å ha tømt en flaske, har jeg ikke funnet ut av det med riktig mengde med denne. Om det kunne hatt noe med saken å gjøre.  Well, jeg har forsøkt et par andre også, som kommer høyere opp på favorittskalaen.

Batiste tørrshampo gjør meg knusktørr i pannen og håret blir heller ikke slik jeg ønsker. Selvom jeg valgte den for de med brunt hår, må jeg jobbe hardt for å bli kvitt den støvete looken.

LUKTEN derimot liker jeg veldig godt. Lukter friskt og litt godteri. (De forskjellige typene har forskjellig lukt)

Jeg kan tenke med at denne passer best for de med en fetere hårtype.

Positivt:

  • Bra tilgjengelighet
  • Ok pris
  • God lukt

Negativt:

  • Tørker ut hud og hår litt vel mye
  • Selv med en farget variant får man støvlooken
  • Burde vært merket for hårtype

3Konklusjon:
Dessverre så blir det ikke noe gjenkjøp for meg selvom flasken er tom. Foretrekker andre merker fordi denne er vanskelig å jobbe med og passer ikke min hårtype. Prisen er grei, men det finnes bedre i omtrendt samme prisklasse. (kommer tilbake til nåværende favoritten;))

Liker lukten, men det hjelper ikke så mye når produktet ikke oppfyller forventningene. Siden produktet ikke er merket for hårtype (bortsett fra farge), så skulle man tro denne passer for alle. Det gjør den ikke. Alderen gjør det mer krevende å finne gode produkter. Det må sies. Kanskje denne er best for ungdommen. Idontknow.

  1. 27. mars 2012, kl. 08:51

    Kjøpte en av de for to uker siden. Den er praktisk, ser renere ut og alt det der . Men når du nevner det så er jeg blitt veldig tørr i håret nå. Det er litt matt og føles livløst . Og håret mitt som er tykt og krøllete trenger mye fuktighet . Så da går det jo mot sin virkning om det skal verne håret mot shamponering . T ørrshapoen er minst like tøff mot håret syns jeg .MEN jeg skal på hytta i påska , og da tar jeg den med , ikke bra å se skitten ut heller .Og jeg tar bare i hodebunnen, tuppene mine er så tørre at de kunne klart seg en uke🙂 heldigvis blir det frisærtime på fredag det gleder jeg meg max til🙂

  2. 27. mars 2012, kl. 11:31

    Har også bare brukt den i hodebunnen, og panneluggen. Dette er tross alt et hendig produkt, og på hyttetur er den jo utmerket.:) Men kan jo lure på hvor bra det er for håret egentlig når den tørker det så ekstremt. Sparer tid og vann da😉 .

  3. 27. mars 2012, kl. 17:44

    Også suger den opp fettet i en fei , så da blir det tørt i en fei også🙂

    • 27. mars 2012, kl. 19:29

      Hehe.. ja!! Man må bare finne det merket som er best for sin hårtype. Har ikke sett noen er merket med det.. usj..

  4. 15. juni 2013, kl. 07:08

    I know this website presents quality depending articles and other stuff,
    is there any other website which gives these kinds of data in quality?

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

