Hjem > Annet Nyttig > Decluttering my messy home

Decluttering my messy home


decluttering

(PS. Bildet er et illustrasjonsbilde. Det er ikke min gubbe i stolen, og heller ikke mitt rot. Gud bedre. Takk.)

Jeg er litt bissi for tiden. Vårsolens avslørende lys roper handling. Selv et svekkende syn kan ikke unngå å se huskaninene som boltrer seg i oppussingskaoset. Jeg kan dessverre ikke si at det er superhusmoren som tar fatt på vårvasken. Noen av dere har vært hjemme hos meg. Og,jegersågladderelikermeguansett!! Det er mer med en litt flau; “nå er det på tide” – ikke no unnskyldning at vi pusser opp. Det vil vare forever. 

Rotekoppen skal nå komme med noen gode rydderåd jeg har plukket opp på veien. Jeg tester de ut i helgen. 

Har mange spennede innlegg til uken. Følg med!

  1. Rydd et område av gangen.
  2. Spør deg selv for hver ting du plukker opp:
    • Elsker jeg denne?
    • Kan jeg bruke denne?
  3. Hvis ja. Finn et varig oppholdssted for din dyrebare ting.
  4. Hvis nei. Kast eller gi det bort.

Har DU noen gode rydderåd?

  1. 25. mars 2012, kl. 16:37

    Tja , bortsett fra å klare å HOLDE det ryddig (noe jeg ikke klarer ), så kan jeg nevne at de tingene som er stuet inni skap , eller som hos meg (en bod) kan være kjekt å starte med . Garantert noe rask man kan hive da , noe man ikke har sett (som meg -på 8 år , dvs da jeg flyttet inn )Da frigjør man mer lagringsplass og det vblir lettere å holde det ryddig . (Håper jeg da , dette er mitt mål. Jeg rydda boden i går, og tenkte å hive opp litt jeg vil ta vare på men ikke bruker så ofte -ting i boden..
    Irriterer meg at jeg har to svære sekker der oppe som jeg må hive i en container (som dessverre ikke har tatt seg turen innom sagene enda ) men det er i det minste samlet det skrotet.🙂

    • 25. mars 2012, kl. 17:46

      Ja, frigjøre plass er målet her og. Neste steg blir å få det ut av huset, og evnt finne varig tilholdssted for resten. Aj, ikke lett… Men er forøvrig ganske fornøyd med helgens innsats. Ukens delmål er nådd. Nå er tilhengeren full av skrot som skal kjøres bort. Kjøkken er ryddet og bord på plass. 2. etg ryddet, og hagemøblene satt på terassen.🙂
      Men altså, prosjekt rydding vil nok vare enda en stund.. må bare ha noen delmål underveis😉

  2. 25. mars 2012, kl. 18:07

    Da har du jo fått gjort MYE !!!! Flinke jente !

    • 25. mars 2012, kl. 18:13

      Hehe *rødme*.. ja, slår til en sjelden gang😉

  1. 8. mai 2015, kl. 02:33

Hva tenker du?

