Hjem > Hudpleie > African Black Soap

African Black Soap


NBH-10600-0Jeg har forelsket meg bittelitt i denne såpen. For det første, dette er er ikke en vanlig såpe. Dette er en såpe som er beregnet for ansiktshuden, slik at alt du har hørt om å ikke bruke såpe i ansiktet, ikke gjelder med denne.

African Black Soap inneholder hvete, Aloe og Vitamin E, som er et viktig vitamin for healing av huden. African Black soap er først og fremst beregnet for dem med uren hud. Men selvom jeg ikke plages av det lenger, så liker jeg godt denne såpen. Kanskje den også hjelper å holde urenhetene i sjakk for oss som har slike tendenser?

Hva sier reklamen?

  • With Oats, Aloe & Vitamin E
  • Acne Fighting, Detoxifying & Healing
  • Ethically Traded Ingredients
  • Sustainably Produced

Certified organic ingredients. No animal testing. Cruelty free.

Heritage: African Black Soap, made from palm ash, tamarind extract, tar and plantain peel has been used in Africa for centuries to treat eczema, acne, oily skin, psoriasis, and other skin ailments. Historical references to shea butter, a staple of African pharmacology, date back to the reported shea butter caravans of Cleopatra’s Egypt.

Nubian Heritage’s authentic African Black Soap combines Shea Butter’s healing and hydrating properties with the ancient medicinal properties of palm ash, plantain peel, tar and tamarind to balance and resolve problem skin. Our deep cleansing formula aids exfoliation and promotes new cell growth to reveal radiant, fresh, even and health skin.

Ingredienser:

100% vegetable soap: African black soap base, coconut oil and/or palm oil, butyrospermum parkii (shea butter), avena sativa (oat) kernel meal, aloe barbadensis leaf juice, plantain extract, tocopherol (vitamin E), vegetable glycerin, mineral pigment or vegetable color, essential oil blend.

Om ingrediensene

Her er det ikke mye å plukke på. Ingrediensene er 100% vegetariske. Ingen unaturlige tilsetningstoffer. Eneste som klinger dårlig i mine ører er palmeolje.

Min mening

Jeg har vel antydet at jeg liker denne. Den brukes til ansiktsvasken om morgenen, fordi da trenger jeg jo ikke fjerne sminke i tillegg. Det gjorde jeg jo kvelden før. Når prisen i tillegg er rundt 20 kroner på iherb, den er stor og drøy, lukter godt og føles godt for huden, føles dette som et godt kjøp. Digger denne❤

Positivt

  • Bra pris
  • Produkt som synes å virke, både forebyggende og ved acneproblemer.
  • Liker også embalasjen. Sort med orange skrift. Friskt!
  • Ingrediensene er stort sett gode, bortsett fra palmeoljen.

Negativt

  • Hvorfor de ikke bytter ut palmeoljen med en bedre olje forstår jeg ikke. Joa, palmeolje er billig. I know. Men, anyway?

5Konklusjon:

Om karakteren var utelukkende basert på virkningen, ville denne fått toppkarakter. Til 20 kroner er dette et veldig godt kjøp. Men siden vi bryr oss om ingrediensene, så får den minus for bruk av palmeoljen. Hvorfor brukte de ikke en bedre olje, når alt annet er så bra? Hadde gjerne betalt en tier til for en god olje.

Ellers har jeg jo bare godt å si om denne såpen. Absolutt verdt pengene. Og jeg antar at jeg vil ønske å kjøpe denne igjen. (Garanterer ingenting, for på dette området er jeg langt fra trofast;)) Lar meg fort friste til å prøve noe nytt. hehe. Men altså, supert kjøp!

  1. Frk Lund
    20. april 2012, kl. 15:08

    Blir man svart i ansiktet ?😉

    • 20. april 2012, kl. 15:36

      Hehe.. nei. Såpen er svart da.;)

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

