Hjem > Hårpleie > Riktig bruk av tørrshampoo

Riktig bruk av tørrshampoo


tørrshampoo

Utvalget blandt tørrshampoer blir bare større og større. Det er tydelig at det er et populært produkt. Etter å ha gjenoppdaget tørrshampoen, og det har blitt et uunnværlig produkt i kampen for å vaske håret mindre vs fet pannelugg, har jeg gjort meg noen erfaringer underveis som jeg tenkte å dele.

Hva er tørrshampo?

Tørrshampo er et produkt som brukes mellom hårvaskene og selges oftest på sprayflaske. Det er et pulver som suger opp fett fra håret ditt. Tørrshampoen sprayes på, og har en virkningstid på noen få minutter. Deretter børster man ut pulveret, som etterlater en følse av nyvasket hår.

Hva kan man gjøre feil?

Den største feilen jeg gjorde til å begynne med, var å bruke altfor mye produkt. Så mye at panna mi ble rippet for fett og ble knusktørr. Og DA måtte jeg jo smøre pannen og luggen ble fet igjen. Så da var vi igang.. huhei.. Og ikke nok med det, men det var vanskelig å få ut alt det hvite støvet, og håret ble blast og tørt.

Hvordan bruke tørrshampo riktig?

Etterhvert med mindre produktmengde gikk det bedre. De fleste ganger holder det å bruke bittelitt produkt ved hårroten. Først og fremst foran ved panneluggen, men også litt i nakken.  Well, dette er nok individuelt. Jeg har sluttet å bruke så mye at det legger seg tykke lag, og har oppdaget at jo lengre produktet får sitte i håret, jo lettere er det å børste ut, og jo finere blir resultatet.

Ta foreksempel i tørrshampoen før du sminker deg. Da kan du børste den ut når du er ferdig. Eller puss tennene, eller finn på noe annet i mellomtiden.. you see? Poenget er at det tar ikke noe ekstra tid hvis du “planlegger” litt.

Det blir selvfølgelig nærmere omtaler av de variantene jeg har brukt. Kanskje jeg til og med skal sammenligne dem og sjekke ingrediensene opp mot hverandre..

Les også: Talkum som tørrshampoo

Har du en favoritt-tørrshampoo?

  1. 8. mars 2012, kl. 21:24

    Hahaha…
    Kjenner meg veldig godt igjen!
    Kan ofte se ut som om jeg har hvitt hår til tider! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre imorgen!
    Tusen takk🙂

    • 8. mars 2012, kl. 21:28

      Ja hvitt blast hår er ikke så kult akkurat!! Håper du får nytte av mine erfaringer😉 Lykke til!!

  2. 31. mars 2012, kl. 19:11

    skal man gre etter at man har hatt den i ? har jeg misforstått ?🙂

    • 1. april 2012, kl. 13:53

      Ja, de fleste skal du gre ut etter noen minutter. Kan godt hende det finnes de som bare skal være i også. Men det har ikke jeg testet enda😉

  3. 3. april 2012, kl. 08:58

    Ah ! Takk for tips . Da har jeg gått rundt og stinka tørrshampo jeg da i kladder på hodet🙂

    • 3. april 2012, kl. 10:37

      hehe!! Lukter godt gjør de iallefall.😉

  1. 27. mars 2012, kl. 05:18
  2. 15. mai 2012, kl. 00:04

Hva tenker du?

