Hjem > Velvære > Sov godt med iHerb

Sov godt med iHerb


Det er ikke noe hemmelighet at jeg er stor fan av den amerikanske nettbutikken iHerb, som selger alt av helsekostprodukter, oljer, te, supermat. osv osv. De har et enormt utvalg i kvalitetsprodukter, og sender rimelig, og raskere enn før til Norge. Oki. Nok reklame. (Må presisere til dere som ikke kjenner meg eller bloggen, jeg får IKKE betalt. Er bare en veldig fornøyd kunde.)

Søvnproblemer er kjipe greier. Det vet jeg endel om. Og en søvnrytme som ligner en nattarbeider kan være plagsom når man ikke kan sove på dagen. Så sliter du med søvnen, har jeg gjort litt vindushopping på iHerb for deg. Ja jeg har bestilt et par ting også da, siden jeg var der. hehe neida. Rekkefølgen er uvesentlig;)

(Jeg vet ikke om jeg får lagt ut linker til iHerb her lenger. WordPress driver og føkker opp linkene. Men jeg prøver.) 

Melatonin og antioksidanter

NTL-00502-2Sleep’n Restore består av hele 25 mg Melatonin som er et hormon vi har naturlig i kroppen, og som gjør at vi sover godt. I tillegg til dette inneholder den antioksidanter som skal få oss til å føle oss friske og opplagte når vi våkner, og Valerian Extract som er en planteekstrakt også kjent for sine søvndyssende egenskaper.

For 20 tabletter koster Sleep’n Restore $4.59 (26 kr).

Sovemaske fra iHerb laget i 100% bomull

EAT-06065-1Jeg har fått en svakhet for sovemasker. Det brukes hver natt, og det har gått så langt at jeg ikke sovner like fort hvis jeg ikke har sovemaske. Det er en fantastisk greie!❤

Denne er laget i bomull, noe jeg foretrekker fremfor syntestiske som lett kan bli litt svette.

Denne heter noe så fint som:  Earth Therapeutics, Dream Zone, Sleep Mask, og koster $6.14 (35 kr).

21st Century Health Care Melatonin, 3 mg

CEN-22721-1Dette er ren melatonin og er kjent for å være nyttig ved søvnproblemer og jetlag.

Koster $5.67 (32 kr) her

Hvor sterk dose man trenger for å sove er veldig individuelt. Denne er på 3 mg. Trenger du noe enda sterkere kan kanskje…

 Advanced Sleep Melatonin 10 mg

NTL-05964-2….hjelpe deg. Den har et melatonin-innhold på 10 mg pr tablett.

Dette er ikke piller som gir en rus, men et hormon som setter i gang den natulige “trøtthetsprosessen” i kroppen.

Iherb har denne til $6.62 (37 kr)

Bluebonnet Nutrition, Herbals, Valerian Extract, 250 mg, 60 Vcaps

BLB-01398-0

Valerian er en urte som har vært anerkjent for sine egenskaper i mange mange år. Hippocrates har skrevet om den egenskaper.  Ekstrakt fra røttene til denne urten blir brukt mot søvnproblemer.

Koster en formue i norske helsekostbutikker antar jeg. På iHerb får du den til $12.40 (70 nok).

 

 

Dere kan alltids bruke min kode på iHerb som gir deg 5% avslag på første kjøp :FUV625.
Når du har handlet der en gang så får du din egen kode du kan gi bort. Jada, de gjør det jo for å få nye kunder, men det betyr ikke at de ikke leverer bra varer fordet. yess I love iherb.<3

http://www.iherb.com

  1. Heidrun
    24. februar 2012, kl. 09:35

    Takk for tipsene. Har til tider vansker med at jeg våkner opp hele natten så kanskje dette kan hjelpe?

    • 24. februar 2012, kl. 10:28

      Ja melatonin skal hjelpe for bedre søvn også, ikke bare for innsovningen. Vet hvor slitsomt det kan være å ikke få sove godt nok. Veldig hyggelig at du får utbytte av skribleriene😉

  1. 1. mars 2012, kl. 00:11

Hva tenker du?

