Hjem > Hvem Hva Hvor > Hva er en primer?

Hva er en primer?


Inika Certified Organic Pure Primer 50mlFor et år siden var primer i sminkeverdenen et ukjent begrep for meg. Men etter all denne sminkebloggelesinga, så ja, jeg kjøpte meg primer. Og angrer ikke. Jeg skal fortelle hvorfor.

En primer er et produkt som lover alt fra å gi fuktighet til huden til å minske porene. Men felles for dem alle er at primeren skal gjøre huden klar for sminke og få den til å sitte bedre. Det hørtes jo ut som en god ide, i og med at jeg veldig sjelden går med sminkesaker i veska.

Jeg har prøvd to forskjellige som har gått igjen som favoritt hos skjønnhetsbloggerene. Inika Certified Organic Pure Primer og Too Faced Primed & Poreless. Av dem så er det Inika Certified Organic Pure Primer som er favoritten per idag. Den føles bedre for huden, selvom jeg ikke reagerer på den andre utenom lukten, så er Inika laget av kun organiske ingredienser, så da sier det seg selv;) Det blir mer spesifikt om disse seinere. De fortjener hver sin post.

Etter oppdagelsen og anskaffelse av primer, har det blitt en må-ha greie når jeg først skal sminke meg. Sminken sitter merkbart bedre, og med gode sminkeprodukter kan man føle seg fresh og fin dagen lang.

  1. Frk Lund
    16. juni 2012, kl. 12:46

    Denne skal jeg prøve !Eller har du funnet en som er enda bedre nå Miss Makeupguru ?🙂

    • 16. juni 2012, kl. 16:44

      Hehe! Miss Makeupguru kan jeg leve med😉 Haha..
      Men nei Frk. Lund, jeg har fortsatt denne som favoritt. Dessverre går den over 200 kroners grensa da.. Men den er drøy i bruk. Og jeg synes det var verdt det.

  1. 3. oktober 2012, kl. 08:30

Hva tenker du?

