Hjem > Småprat > Skulle ønske jeg var venner med vinteren

Skulle ønske jeg var venner med vinteren


venner_med_vinteren

Nå, som vinteren har kommet for fullt, og det er kaldt og grått og trist, kjenner jeg at jeg kunne tenke meg et hi jeg bare kunne forsvinne i til det begynner å bli grønt igjen. Jeg er absolutt et barn av sommeren. Måneden jeg er født er juni.

Noe jeg leste får meg til å lure om det stemmer; at om du er født på sommeren så liker du sommeren best, og vise versa.

Stemmer det for deg? Hadde vært gøy å høre om dette stemmer, eller om det bare er tull🙂

  1. 7. februar 2012, kl. 06:45

    Ditto! Jeg skulle ønske jeg var bedre venner med vinteren selv.. Er født i august, og er definitivt mer fan av sommeren!!🙂

  2. 7. februar 2012, kl. 07:21

    Hm…jeg er født i januar da . Men tror helst at det er fordi jeg har mange fine barndomsminner fra vinteren, hytteturer , skiturer og slikt . Så lukten av den, stillheten snøen gir lukten av peisrøyk fra hus setter nostalgikeren i meg i stemning. Ja , nå har jeg hverken peis , vært så aktiv selv på ski de senere år , og jeg bor midt i Oslo…men jeg kjenner fremdeles lukten , og stillheten. Det er vel dette som gjør at jeg syns den er vakker tror jeg .
    Men jeg er glad i alle årstidene jeg når de er på det vakreste , liker hverken sørpete vinter eller mørk høst , og når det er sagt , min favorittårstid pleier å være våren !Liker veldig godt sommeren også !…Og høsten!..Og , eh ..ja🙂

    • 7. februar 2012, kl. 10:15

      Jeg er til en viss grad enig i at alle årstidene er vakre på sin måte. Men når vinteren er på sitt kaldeste og gråeste, så ville jeg gjerne hatt et hi. Bare et bittelite ett😉

  3. 7. februar 2012, kl. 09:50

    Jeg er født i januar, og jeg er definitivt ikke noe vintermenneske! Trives aller best med sol og varme. Våren og sommeren er mine favorittårstider:)

    • 7. februar 2012, kl. 10:21

      Det kan se ut som om den teorien bare er tull og tøys. Kan ikke forstå annet enn at de fleste synes sommeren er best😉

  4. 7. februar 2012, kl. 21:44

    Hehe den teorien tror jeg definitivt er tull og tøys ja enig i det🙂 Har en veninne som er født i juli, men hun elsker vinteren over alt annet ! Hun er også et friluftsmenneske da , (Stikk motsatt av meg med andre ord🙂

    Nå skal det sies at jeg syns det er mest koselig å være inne om vinteren da , bare jeg kan se ut🙂

    Også slipper jeg å ha så dårlig samvittighet for å sitte inne- det er vel det beste av alt 😉 hehe

    • 7. februar 2012, kl. 21:51

      🙂 Ja, å være inne med fyr i peisen og noe godt drikke er ikke å forakte når det blåser rundt hushjørnene;) Men best INNE da. hehe. Mens man venter på våren🙂

  5. 7. februar 2012, kl. 22:08

    Hm. Jeg har en annen teori også ! Hvorfor jeg liker vinter- Vel vi har vel alle hørt Jokke sangen , «her kommer vintern «.
    Dette med aldri blir brun-jeg kjenner meg SÅ igjen , også dette evelige presset med å være UTE , FÅ LITT FARVE…dette sitter igjen litt, selv om jeg ikke føler meg så bleik lenger , etterhvert har jo folk akseptert at noen er brune, lyse , gule, rosa
    Altså jeg er naturlig rødhåret og da jeg vokste opp på åttitallet var det kokosolje for allemennheten , solfaktor to , (alle som var litt rosa (dvs moi) ble henvist til gulbrun selvbruningskrem (fordi vi kunne jo ikke gå rundt med marsipanfarget innesitterhud !)jaja , dette forsøket på å ikke blende allmennheten endte opp i et ulekkert harlekinmønster som flaket av i store flak – før man preparerte med ny , for ikke å se ut som en alien i en perfekt sommerverden der alle ble brune – utenom jeg .
    Men det var 80 tallet – da jeg vokste opp.
    Poenget mitt er :

    Kanskje er det derfor jeg lærte meg å sette pris på de abdre årstidene som ung ? Kanskje dette setter i ?
    Bare en teori altså, (fordi jeg kan ikke skilte med at jeg er noen polfarertype, ei heller noen voldsom skientustiast )

    OG
    Nå skal jeg bare presisere at jeg går med vinterbleke legger hele året , jeg blir ikke brun , men har akseptert det🙂

    • 7. februar 2012, kl. 22:19

      Det er godt å høre at du har akseptert din egen hudfarge🙂 Det er så sykt det der med at vi bleikinger vil være brune, de som er brune vil være bleike. Vi ønsker oss alltid noe vi ikke har. Hvorfor ikke bare prøve å være fornøyde?
      Jeg er også vokst opp med det der presset om å gå ut i sola og bli brun, og steke meg i vaselin, som min kjære mor gjorde. Og jeg er inderlig glad for idag at jeg ikke hørte på det. Har aldri likt å steke meg mer enn i årets første solstråler på våren. Nå vet vi heldigvis hvor skadelig det er å steke seg. Så nå kan VI være de fornuftige, og ikke de sære😉 hehe..

      Jeg er jo til en viss grad enig i at alle årstider har sin sjarm:) Bare følte for å klage litt idag, for det er så kaldt og grått og trist.. også fikk jeg mensen. hehe🙂

  6. 8. februar 2012, kl. 21:17

    Det er godt å klage litt av og til🙂 Finnes ikke noe mer skremmende enn folk som aldri klager hehe

    • 8. februar 2012, kl. 21:27

      nei ikke sant? hehe..

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

