Hjem > Hjemmelaget > 8 gode grunner til å lage egne hudprodukter

8 gode grunner til å lage egne hudprodukter


 

Dere som kjenner til bloggen min vet at jeg har blitt en entusiastisk produsent av egne hudprodukter. Og jeg håper disse grunnene er med på å inspirere deg. Det er slett ikke så vanskelig som man tror, og i løpet av de nærmeste dagene skal jeg poste et innlegg om noen basic ingredienser man kan starte med. Men først noen gode grunner: 

  1. Du vet hva du får. Alle ingrediensene er under kontroll og du kan bruke ting som faktisk er bra.
  2. Pris. I forhold til hva du får kan du lage kremer med ingredienser som er i de dyreste kremene til en latterlig lav pris.
  3. Det er gøy! Det er gøy å lage ting selv!
  4. Det virker.  Med de rette ingrediensene tilpasset din hud kan du få resultater.
  5. Du lærer noe nytt. Velkommen til en verden av kjemi😉
  6. Det er miljøvennlig. Du kan gjenbruke flasker og annen embalasje. Husk anti-bac😉
  7. Det er gøy å gi bort. Forhåpentligvis gøy å få.
  8. Du trenger ikke bruker skadelige eller irriterende konserveringsmidler fordi du kan lage ferskt produkt i mindre mengde.
  1. 6. februar 2012, kl. 00:39

    Det gleder jeg meg til å lese🙂 Kanskje jeg kan klare å smøre sammen noe bra for aldrende hud hjemme, det hadde gjort seg for lommeboken🙂

    Du som er så inne på dette, vet du hvordan/hvor en kan få greie på eksakt hvilken hud type en har ? Det hadde gjerne vært en fordel å vite (som 42 åring burde jeg vel vite det men …) før en setter igang og velger rette ting for rett hud🙂

  2. 7. februar 2012, kl. 00:19

    Hudpleier er nok sikkert det beste, men ut i fra det jeg leste i linkene over, kom jeg frem til at det nok er snakk om en blandingshud om ikke fet hud all over, så jeg må nok begynne å finne produkter som er tilpasset den hudtypen jeg har og ikke bare gå på «aldersprodukter», det vil nok kanskje gjøre huden litt mer godt enn alt det forskjellige jeg har brukt frem til nå. Skjerpings🙂

    • 7. februar 2012, kl. 00:24

      Jeg har også blandingshud. Tendens til store porer rundt nesa, mens ytterst i ansiktet er huden tørrere og porene mindre. Så egentlig trenger man jo da to forskjellige behandlinger. Det skal ikke være så lett :S

  1. 13. februar 2012, kl. 00:01

Hva tenker du?

