Hjem > Online shopping > Sjekk størrelse og mengde når du handler på nett

Sjekk størrelse og mengde når du handler på nett


Som det meste annet jeg har lært i livet, har jeg lært dette “the hard way”. Det er greit. Thats my life. Well, ok.

Den gangen jeg skulle kjøpe neglebørster på ebay, er vel det beste eksempelet jeg har. 
Billige var de, og fine så de ut på bildet. Men det jeg glemte den gangen, var å lese målene. For hadde jeg gjort det, så hadde ikke overraskelsen blitt så stor da jeg fikk dem i posten. Bitte bitte latterlig små neglebørster. Ja jeg kunne ikke annet enn å le da jeg så dem.  For en bittebitteliten neglebørste er ganske ubrukelig og upraktisk. Jaja. Det ble ikke noe dyr tabbe, trøster jeg meg med. Men jeg følte meg litt dum. hehe. tabbe

Etter denne opplevelsen har jeg konsekvent lest mål. Og med hjelp fra google, kan man finne ut det man trenger om målene er ukjente, som i foreksempel i amerikanske nettbutikker.

Bruk Google til utregninger

Hvis du lurer på hvor mye en oz/ounce er, kan du søke på google: “1 oz in ml”. Da regner google ut for deg: 1 US fluid ounce = 29.5735296 ml. Du kan også bruke google som en enkel kalkulator, eller for å regne ut valuta, feks: “23 dollar in nok”. (nok = norske kroner). Google er faktisk god på mer enn å søke.  Og jeg bruker den ofte til utregninger. Veldig kjekt og lett tilgjengelig:)

Eller så kan du jo prøve å skrive “tilt” i søkefeltet, hvis du liker litt nerdehumor😉
PS. skriv “untilt” for å få alt på plass igjen)) thihi.

Ha en fin dag!

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. 8. august 2012, kl. 23:31
  2. 15. mai 2014, kl. 16:41

Hva tenker du?

