Hjem > Hudpleie, Ingredienssjekk > No.7 Lift & Luminate eyecream

No.7 Lift & Luminate eyecream


no7 lift and luminate

Dette innlegget ble publisert første gang 20.mars 2011. I ettertid har jeg lært at no7 bruker ingredienser vi helst bør unngå. Så denne har jeg sluttet å bruke og lager min egen øyekrem.

Men her kommer omtalen slik jeg omtalte denne første gang:

Jeg hadde ikke mange forventninger til denne egentlig. Var vel desillusjonert etter opplevelsen med serumet i samme merke.

Øyekremen ble kjøpt i forbindelse med gode tilbud på no.7 produkter på boots apotek (i thailand, ikke norge) og siden jeg er så fasinert av disse produktene (bortsett fra serumet da :()) så måtte jeg benytte meg av dette tilbudet (er jo ikke dum eller). tilbud er tilbud. Dessuten slår shopping-genet mitt ut først og fremst i forbindelse med ferie. Ellers i året er shopping no herk. Bortsett fra på nett da. Det går an😉 hehe

Tilbake til poenget:
Jeg mener seriøst at etter å ha brukt denne i 4 uker, så ser jeg mindre linjer rundt øynene. Seriøst. Og det er jo greit!🙂

Editert 22.01.2012:

I etterpåklokskapens navn må jeg justere omtalen av denne, siden jeg har lært mer siden da. Denne gangen tar vi en titt på ingrediensene også.

Ingredienser:

Aqua (Water), Glycerin, Cyclopentasiloxane, Butyrospermum parkii (Shea butter), Cyclohexasiloxane, Cetearyl alcohol, Polyacrylamide, Glyceryl stearate, Stearic acid, Palmitic acid, PEG-100 stearate, Phenoxyethanol, Dipalmitoyl hydroxyproline, C13-14 isoparaffin, Butylene glycol, Sodium ascorbyl phosphate, Methylparaben, Laureth-7, Ethylparaben, Tetrasodium EDTA, Haematococcus pluvialis powder, Hesperidin methyl chalcone, Lupinus albus seed extract, Carbomer, Steareth-20, Potassium hydroxide, Polysorbate 20, Polyglucuronic acid, Potassium sorbate, Chlorhexidine digluconate, Butylparaben, Dipeptide-2, Propylparaben, Isobutylparaben, Palmitoyl tetrapeptide-7, Palmitoyl oligopeptide, CI 77891 (Titanium dioxide)

Om ingrediensene:

Her er det flere parabener, og et par av dem kommer også ganske høyt på ingredienslisten. Rekkefølgen er jo gitt etter prosentandel i produktet. Den første ingrediensen er det mest av. Derfor er det ikke noe bra at ingredienser som methylparaben og ethylparaben kommer såpass høyt oppå lista, når det i det hele tatt ikke er bra at de er på den listen i det hele tatt. Well.

Cyclopentasiloxane kan forårsake kreft ved moderate doser ifølge ewg.org Skin Deep Cosmetic Database. Det er ikke bra at dette stoffet kommer som nr.3 i ingredienslisten.

Cyclohexasiloxane er også ansett å være giftig, det samme er Cetearyl alcohol som er giftig for miljøet. Polyacrylamide, Glyceryl stearate, Stearic acid, Palmitic acid, PEG-100 stearate… well. Det ser rett og slett ikke bra ut. Det eneste jeg kan si positivt om ingredienslisten er at shea butter kommer som nummer 4.

Positivt:

  • Ok design på embalasjen. Gullskriften gjør den til en viss grad eksklusiv
  • Virker mykgjørende og gjør linjene mindre markert, i det minste på kort sikt
  • Tilgjengelig på alle boots apotek og nettbutikk.

Negativt:

  • ingrediensene. Mye dårlige ingredienser her som slett ikke bør smøres på huden.
  • Prisen. Altfor mye for så lite.

3Konklusjon:
Selvom denne selges på apotek er ikke dette bra i det hele tatt med denne ingredienslisten. Ok så virker den mykgjørende og har en viss effekt for området rundt øynene. Men på sikt er jeg denne ikke har noen god virkning med de ingrediensene.

Eneste grunnen til at den får så mye som terningkast 3 er design, tilgjengelighet og at den faktisk virker (på kort sikt).

For øyeblikket koster denne 249 kroner for 15 ml produkt. Det er det ikke verdt. Det blir 16 600 kroner literen.

  1. 20. mars 2011, kl. 10:02

    Tusen takk for enda et godt tips. Har mye jeg må ut å shoppe når jeg er ferdig med prosjektene mine ser jeg, altså når jeg skal begynne å prioritere MEG selv🙂 Da skal jeg ta en gjennomgang av alle gode tips her inne hos deg og ha meg en skikkelig ego shoppingtur 🙂

    • 20. mars 2011, kl. 10:11

      Det syns jeg du skal gjøre!!😉

  2. 24. januar 2012, kl. 10:56

    Hmmm – mye dårlige ingredienser i produkter som liksom skal være bra! Har du forresten noe erfaring med det greske merket Korres? Har nettopp kjøpt meg en ansiktskrem derfra, og den er noe av det beste jeg har brukt på lenge! Og så inneholder den ikke parabener, mineralolje osv., og er ikke testet på dyr, den er sågar vegan-vennlig! Prisen er vel i midtsjiktet, kr. 379,- for en pumpeflaske på 50 ml, og kremen virker drøy i bruk, så jeg er spent på å se hvordan den funker i lengden. Kanskje jeg har funnet en ny favoritt:)

    • 24. januar 2012, kl. 13:55

      Ja det er skremmende mye dårlig dessverre. Men heldigvis finnes det alternativer hvis man leter litt. Har ikke prøvd noe fra Korres. Litt for dyrt for mitt budsjett. Men håper den fungerer bra for deg da😉 Ingenting er bedre enn å finne en favoritt;)

  3. 11. oktober 2012, kl. 15:48

    What’s up every one, here every one is sharing such experience, therefore it’s
    fastidious to read this webpage, and I used to pay a
    visit this website daily.

  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

