Mine tips for hovne øyne


Tidligere våknet jeg stadig med hovne øyne. Spesielt hvis jeg hadde spist noe salt kvelden før. Og jeg er ganske glad i salte ting.

Så kjøpte jeg meg øyekrem. (Har tidligere kun brukt øyekrem sporadisk.) Og som alltid når jeg kjøper noe, er det research. Og jeg lærte et par ting.

Dag/nattkrem på øyeområdet kan føre til hovne øyne. Fordi disse kremene er for tunge for det tynne hudområdet rundt øynene. Så for meg ble øyekrem løsningen (og da mener jeg generelt øyekrem, for jeg har prøvd flere forskjellige merker etter dette) Jeg har knapt våknet med hovne øyne etter jeg begynte med øyekrem, selv når jeg har spist salte ting  (blå ringer derimot, er en annen sak. Der er jeg på jakt etter løsningen fortsatt. Anyone?)

Husk at å bruke for mye øyekrem også kan føre til hovne øyne. Så, less is more gjelder her også.

Mine tips mot hovne øyne:

  1. Unngå salt i større mengder
  2. Bruk øyekrem
  3. Få nok søvn

Men først og fremst: øyekrem!

Dette innlegget ble publisert første gang den 13.04.2011

6 thoughts on “Mine tips for hovne øyne

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

