O jul med din glede?


cat_christmas

Ha. Jeg hadde begynt å skrive et innlegg om hvor lite vits det er å stresse nå før jul. DET gjør ikke jeg nemlig!! Yeess right. Kjenner den igjen fra ifjor og året før og før der.. Den klamme følelsen av stress. Har jeg husket alle jeg må kjøpe gaver til? Passer det jeg har kjøpt? Vil de like det?

Hjelper ikke at vi siste uka før julaften fant ut at NÅ, akkurat denne helgen skal vi rydde ut av stua, isolere gammelt hus gulv og sprekker, legge nytt gulv, male veggene og lister ferdig, sortere, vaske og rydde tilbake alt som skal inn tilbake i stua, sortere, rydde, kaste, eller sette på loftet. Yess. DET var en dritbra ide! Godt planlagt!! :S Kan bare si at den helgen det skulle ta, den varer enda…

Uansett hadde jeg tenkt å ta julebaksten i romjula. Mye triveligere med freden og roen. Kan anbefales. Et glass vin. Stearinlys. Musikk. 🙂

Det jeg EGENTLIG hadde tenkt å fokusere på, er alle de som ikke har familie å være sammen med i julen. Kjenner du noen?

Du skal ikke tåle så inderlig vel,
den urett som ikke rammer deg selv.

Bedre enn disse kloke ordene får jeg neppe sagt det. Og, note to self. Julestress er det minste problemet. Jeg er heldig. 🙂

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

