Hjem > Ingredienssjekk > GloConcealer under eye, is it good or bad?

GloConcealer under eye, is it good or bad?


Glo-Minerals-Concealer-Under-Eye-GoldenDette er min yndlingsconcealer per idag, så jeg er ganske spent på hvordan ingrediensene vil komme ut av det. (Is it good or bad?)
Ettersom jeg nærmest har fått mental allergi mot produkter med dårlige ingredienser, og flere har allerede gått i søpla, (hvor de hører hjemme etter min mening) Men jeg har ikke råd til å kaste alt jeg har. Også skulle jeg ikke bli fanatisk. haha.

Men jeg vil sjekke denne detaljert. Yess. Here we go.

Ingredienser:
Caprylic/Capric Triglyceride, Octyldodecanol, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Copernica Cerifera (Carnauba) Wax, Disteardimonium Hectorite, Propylene Carbonate, Jojoba Esters, Polyethylene, Tocopherol, Retinyl Palmitate, Ascorbyl Palmitate, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Camellia Oleifera Leaf Extract, Phenoxyethanol, MAY CONTAIN (+/-): Titanium Dioxide (CI 77891), Zinc Oxide (CI 77947), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499)

Ok. De første ingrediensene, de det er mest av, regnes som en sikre og giftfrie ingredienser ifølge EWG’s Skin Deep Cosmetic Datacase. Men så; Polyethylene kan fremkalle irritasjon og allergi hos disponerte. Tocopherol kan forårsake svulst i store doser. Retinyl Palmitate har forårsaket svulster i små doser i dyreforsøk. Phenoxyethanol er klassifisert som giftig. Ojoj. I dont like this.

OK. Heldigvis er de ingrediensene som regnes som sikre de det finnes mest av. Og omvendt.  Og la oss ha det klart for oss at enkelte ingredienser som for de aller aller fleste ikke gir noe dårlig virkning, kan for noen få være allergifremkallende eller skape irritasjon. Da må det registreres.

Når det kommer til de ingrediensene som er påvist å kunne skape svulster i små doser er jeg litt mer usikker.. Fkk. Jepp, sånn var det😦

Det er på sin plass å minne om at terningkast jeg gir hvert produkt er gitt i øyeblikket. Det hender at jeg oppdager ting i etterkant som gjør at jeg justerer meningen min. Som nå. Jeg vil ha bra ingredienser. På tide å sjekke ut markedet igjen. Greit, for denne er snart tom.

Vet du om en concealer som fungerer bra og har bra ingredienser?

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

