Hjemmelaget hårkur mot flokete hår


hjemmelaget hårkur mot flokete hår

Flokete hår er plagsomt og vanskelig å få bukt med når det først har satt seg.  Hvis man har langt hår og nyter den ulimate frihetsfølelsen med flagrende hår i vinden, i form av en eller annen fartsfylt aktivitet, så får man kjenne på hva det vil si å ha en skikkelig floke. Og det er ikke gøy. Den må bort.

Jeg har laget min egen variant av en utglattende hårkur, og den har fungert utmerket for meg.

Til hjemmelaget hårkur trenger du:

  • 60 ml Coconut Oil
  • 24 ml Castor Oil
  • 20 ml Jojoba Oil
  • 2,5 ml lecithin (kan droppes)

Alle ingrediensene er næringsrike og gode for håret. Og kan også brukes alene. (bortsett fra lecithin) Men jeg finner denne kombinasjonen svært virkningsfull ved å ha blandingen lengst mulig i området hvor floken er. Ha kuren gjerne i over natten slik at den får virke lenge.

Vask håret og skyll godt. Ikke skyll i for varmt vann. Det tørker bare ut hår og hodebunn.

Når du grer ut resten av flokene (det meste forsvinner med denne behandlingen), så start nederst og gre deg oppover. Det er den mest skånsomme metoden mot håret. Vær forøvrig snill med håret ditt, og ikke riv og slit i det, men gre varsomt ut.

Virker på tørr hodebunn også

Når jeg farger håret ved røttene ender jeg ofte med tørr hodebunn. Det ser ut som flass, men er bare min stakkars uttørkede hodebunn, som skriker etter fuktighet. Jeg har blitt kvitt problemet ved å smøre inn denne massen i hodebunnen, og lar det virke en stund før jeg vasker og skyller ut.

Har du tips mot flokete hår?

Ingrediensene er kjøpt på iherb.com.

5 thoughts on “Hjemmelaget hårkur mot flokete hår

  1. beckie sier:

    åååh,så flott:D kan du kanskje skrive litt om hvor man får tak i de forskjellige oljene`? har prøvd å få tak i castor oil en stund,da jeg har forstådt det slik at det hjelper på hårveksten,eller at det fremmer hårveksten?:) once again, utrolig deilig å oppdage denne bloggen! 😀

    • Aj, ja det skulle jeg jo hatt med. Tror jeg må gjøre en oppdatering på denne posten! Takk!
      iherb.com er stedet å kjøpe oljer og resten av ingrediensene er også kjøpt der.
      Koster 1/4 av prisen du må ut med i norge! Veldig bra butikk!!

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

