Oppgjør med egne fordommer


love-0
Takk sukkerspinneriet, du inspirerte meg til denne teksten 😉   En fortsettelse av ungdom og engasjement..

Dette blir ganske personlig. Mer personlig enn jeg hadde tenkt å være på bloggen. Og det blir kanskje siste gang. Får se. Men den rystende terrorhandlingen gjør at ting forandrer seg. For øyeblikket er jeg ikke klar for å skrive om sminke og hudpleieprodukter. Så totalt uviktig det er når slike ting skjer eller i det hele tatt. Men på et eller annet tidspunkt skal jeg nok finne tilbake til den lettsindige bloggaktiviteten, fordi jeg liker det. Tiden er bare ikke inne enda.

Det er fantastisk å kjenne det samholdet som finnes i den norske befolkningen for tiden. Vi er alle AUF-ere, multikulturelle og fast bestemt på å gå videre med verdighet. Store ord som sjelden brukes, som vi godt kunne brukt mer. Det er en varme som strømmer i Norge som jeg håper vil vedvare. En enda større forståelse av de godene vi får ved å bo i Norge, og at verdiene vi står for gir en større mening.

Jeg streber etter å bli et bedre menneske, som tar the highroad. Det er sannelig ikke lett alltid.
For det første har jeg fordommer mot dem med fordommer. Jeg innser det blir som å kaste stein i glasshus.  Og jeg prøver å finne en annen vei å gå. Hatgrupper på facebook er noe jeg ignorerer. Dessverre kjenner jeg folk som synes det er helt okey.  Ja jeg har litt problemer med det. Jeg må minne megselv på å ikke skjære alle over samme kam.

Men det er det siste vi trenger nå. Vi har alle våre små troll å bekjempe, eller? Det er hos enselv det starter. Hver og en av oss kan gjøre den store forskjellen.

Kardemommeloven står sterkt hos meg. Ja naivt kanskje. Men hvis vi kan være enige om denne lille tingen, så har vi kommet veldig langt.

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill,
og forøvrig kan man gjøre hva man vil

One thought on “Oppgjør med egne fordommer

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

