Hjem > Småprat > Mssjacksons status talk

Mssjacksons status talk


mssjackson

Hei alle sammen! Håper søndagen er bra! 😉

Nå har jeg endelig kommet igang med is it good or bad-prosjektet. Synes dette er så spennende, og skremmende på mange måter også, hva vi smører på huden vår. Ja jeg skal vel bare snakke for meg selv egentlig. Men jo mer jeg får vite, jo mer bestemt er jeg på å kutte ut produkter jeg har gitt godviljen lenge.

Joda, noe bra gjør de jo. Feks fuktighetskremen (no7). Den gir fuktighet og solbeskyttelse og alt det der, men den tetter igjen porene samtidig, og har kanskje vært med på å gi meg urenheter, og på sikt tror jeg den tørker ut huden min. Jeg har bare skum-lest ingrediensene på den, men den skal med i prosjektet is it Good or Bad, det er sikkert!

Så, dag- og nattkremen fra no7 er erstattet med min egen hjemmelagde blanding, med diverse oljer og sheabutter. Og til min store fornøyelse så har jeg sett bedringer på huden min i løpet av de 2-3 ukene jeg har holdt på med dette. Porene har blitt mindre. Hudfargen jevnere. Passer på å bruke ingredienser som er såkalt non-comedogenic, dvs som ikke tetter igjen porene.

Ja også mineralsminke da! Kan ikke få snakket godt nok om det.  Huden min har vært rolig og balansert siden jeg begynte med mineralfoundation, ingen kløe eller irritasjoner av noe slag, eller urenheter. Fuktighetsbalansen er også bra for tiden. Kanskje er det våren, kanskje hjelper det med naturlige produkter.

Renseproduktene har jeg ikke klart å erstatte enda. De er også fra no7. Men så er vel renseproduktene de minst viktige. De brukes jo kun til å rense bort andre produkter, også skylles de av. Men målet er å erstatte de også hvis de ikke holder mål. Absolutt. Jeg er i flowen nå 😉  Lei av å være ubevisst forbruker, som godtar ting som er skadelige. Det finnes nemlig ingredienser som kun er gode. Så hvorfor ikke bruke bare dem?

Less is more. anyway.

Ha en fortsatt finfin søndag 😉

Kategorier:Småprat Tags:
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Hva tenker du?

