Sweet Dreams


sovemaske sleepingmask

Når jeg legger meg om kvelden er sovemaska det første jeg ser etter. To stykker har plass i senga mi, for da finner jeg hvertfall en av dem.

Hadde jeg vært en skikkelig husmor så hadde sovemaska selvfølgelig ligget klar på puta, som hadde blitt rista og lufta tidligere på dagen. Altså, hadde jeg vært en skikkelig husmor så hadde det holdt med EN.

Så fort jeg har den på meg så vet kroppen min at nå er det kvelden. Det virker hvertfall sånn. Bortsett fra ved fullmåne, da sover jeg alltid dårlig.  Pleier å sjekke månefasen hvis jeg har hatt problemer med søvnen, og akk ja, det stemmer hver gang.

Min første sovemaske var en ganske kjip en, som jeg tror blei kjøpt i en sånn butikk som selger såper og badeskum, og diverse andre ting til badet. Tror ikke den kosta mye, og den var helt ubrukelig. Dekket ikke godt nok rundt øynene, slapp strikk.

Den andre maska ble kjøpt på ferie i asia. Materialet var i et merkelig plastikkaktig stoff, og selvom jeg likte at den var stor og dekket godt, så opplevde jeg å våkne med store striper etter maska. Og med hud som er 40+, så går ikke akkurat sånne striper fort bort. Very funny, not so.  Plastikkaktig stoff er heller ikke greia. Våknet og var helt klam på øyelokka fordi det blei for tett.

Når du velger sovemaske, se etter:

  • Om den sitter godt rundt øynene.
  • Stoffstykket må være tykt nok til å holde lyset ute.
  • Sjekk strikken og om den er passe stram, evnt om den er justerbar.
  • Maska må ikke være for tett. Huden må få puste. Og hvis den er for stram så kan man fort våkne med uønskede striper i ansiktet.

Men så da, etter enda en avsporing, så fant jeg den som ikke gir striper, dekker godt nok og som føles myk og god over øynene. Laget i et silkeaktig mykt stoff, sitter godt med to strikk, men ikke slik at jeg våkner med striper. Yess. Love ❤

Nei, jeg har ikke prøvd de som koster over 100 kroner. Det synes jeg ikke et proukt som dette er verdt. Hallo, et lite tøystykke og litt tråd og strikk. Og jeg trenger ikke stoff med gulltråder, eller diamantbesatt av noe slag. Omg. skal jo bare sove.

My dear prescious fåes kjøpt på buyincoins.com, hvor jeg har kjøpt flere småting med bra resultat. This one koster ingenting, bare 5.38 kr ($0.98).

Skjønnhetssøvnen er mer enn en myte!

Sweet Dreams! 😉

One thought on “Sweet Dreams

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

