Hjem > Makeupkoster > ELF makeup brushes, sammenligning av kollesjonene

ELF makeup brushes, sammenligning av kollesjonene


ELF Ordinære Brushes

Nå har jeg brukt og testet makeup kostene fra ELF en stund, så jeg følte det var på tide å komme med en nærmere review.

Jeg har brukt koster fra alle kolleksjonene, det vil si fra den rimeligste til den dyreste, og mener jeg har godt grunnlag for å sammenligne.

De rimeligste kostene til 13.32 kr finnes i alle varianter til alle formål. Og selvom jeg liker kostene så har to av dem allerede gått opp i limingen. Det er ikke noe big deal, kan jo bare lime den, og kosten er like god.
Men det forteller at kvaliteten ikke er den beste.
Hadde det vært en dyrere kost hadde jeg blitt grumpy, men når den koster 13 kroner så er det vel litt som forventa.

Og for å være ærlig, så tror jeg nok den billigste varianten jeg har av ELF koster blir erstattet etterhvert med litt bedre kvalitet.

Har kost til eyeshadow, concealer, eyeliner, fanbrush, blush and browzer, og eye smudge sponge i denne serien.

ELF Studio Brushes

Studio brushene til ELF er kjempemyke. Jeg liker den svarte designen på dem, og de oser mye mer kvalitet enn de rimeligste.

De koster likevel ikke mer enn at de fortsatt rimelige i forhold til de fleste andre makeupkoster i tilsvarende kvalitet sies det.
(Har ingen kjempedyre koster selv, så den erfaringen har jeg ikke)

Kostene er laget av syntetiske hår. De er lette å rengjøre fordi syntetiske hår er glattere og ikke så porøse som ekte dyrehår.

De er vel verdt summen på 31 kroner. Og jeg er ikke helt sikker enda, men jeg tror jeg liker disse bedre enn mineral brushene også, som er de dyreste kostene hos ELF.
Jeg liker iallefall designen bedre. Er glad i sort. Det er en elegant «farge».

I denne serien har jeg concealer, total face brush og small smudge brush.

ELF Mineral Brushes

Disse kostene hevdes å være laget av resirkulert materiale, er øko-vennlig og ergonomisk laget slik at de er lettere å holde. Kostene er syntetiske.

Jeg har kun concealer-kosten i denne serien, og den fungerer utmerket.
Den er myk og stor, og er super til å dekke større områder.

Mulig jeg kjøper flere av disse etterhvert. Studio brushes er foreløbig favoritten, men det kan forandre seg, for denne ligger tett oppunder. Dessuten liker jeg hug-a-three-attituden ved disse🙂

www.eyeslipsface.co.uk

  1. 10. mai 2011, kl. 16:36

    Har selv en eller to koster fra elf, som funker fint. Men jeg må innrømme at jeg alltid ønsker meg noe bedre og kanskje litt mer eksklusivt😉

  2. 10. mai 2011, kl. 21:18

    Det er ganske stor forskjell på kvaliteten på de forskjellige kolleksjonene på elf. Så hvis du ikke har prøvd feks studio-kostene er de verdt et forsøk;)
    Men enda mer eksklusivt er fristende det og! Skjønner deg godt!

  3. 13. mai 2011, kl. 15:04

    Mineral Brushes har jeg så veldig lyst til å prøve. For nå har jeg noen fra Studio og de er så gode! De ordinære børstene har jeg ikke et godt ord om bortsett fra de 2 øyenskyggebørstene som virker til sitt formål.

    • 13. mai 2011, kl. 16:16

      Har concealer brush i mineral serien. Den liker jeg🙂 Stor fin og myk. Studio-børstene liker jeg også.
      Men de ordinære er dårlig satt sammen og går opp i limingen. Litt irriterende.

  1. 23. oktober 2011, kl. 11:15
  2. 9. mai 2012, kl. 00:08

Hva tenker du?

