Hjem > Online shopping > Om konsekvensene av å handle over 200 kroner og tollregler

Om konsekvensene av å handle over 200 kroner og tollregler



OMG jeg føler meg som en tosk! Men jeg må dele denne erfaringen likevel, så ikke andre handler like teit som meg!

Tror jeg var bedøva av shopping-genet sist jeg handla på elf el no, for jeg bestilte varer for 295 kroner. Uten å tenke over det. Fk det skulle jeg ikke ha gjort!!

Konsekvensen av det, var for det første at pakken tok ekstra lang tid før den kom fram.
For det andre så måtte jeg betale 72 kroner i mva, pluss 110 kroner i fortolling!! Tilsammen 182 kroner EKSTRA for en pakke som inneholdt varer for 295 kr.

Jzez, jeg håper det skjer noe med de reglene snart!!

  1. 13. mai 2011, kl. 15:10

    Aww, det har også skjedd meg mer enn én gang. Noen ganger unngår jeg å betale tollen og hente pakken så de returneres til butikken. Forhåpentligvis får man tilbake pengene uten fratrekk for returgebyrer 😀

    Loven tror jeg neppe blir endret med det samme. Den har eksistert i mange, mange år.

    • 13. mai 2011, kl. 16:29

      Æsj det er surt!! (Har ikke tenkt på at jeg kan la vær å hente. Også gledet jeg meg til pakken, og syns det var verdt det allikevel 😉

      Den loven er da gått ut på dato! Vil ha ny!!

  2. 5. oktober 2011, kl. 20:32

    Hei jeg og en vennine bestillte fra ELF COSMETICS og vi visste ikke at vi må betale toll og den varen koster rundt 331 KR, vi så en link og den viste oss hvordan vi skulle regne ut toll og moms , vi regnet det og det ble ca 120 KR , men deretter så vi dette innlegget og du hadde kjøpt 295 kr og måtte betale toll på 182 kr , så nå er vi litt forvirra håper du kan svare så fort du kan :\

    • 6. oktober 2011, kl. 12:08

      Hvis jeg ikke husker feil betalte jeg toll PLUSS gebyr i tillegg som tilsammen ble 182 kroner.
      Hvis man handler over 200 kroner, så kan det ofte lønne seg å bestille i to omganger. (altså fordele varene i 2 pakker/bestillinger i stedet for en.)
      Hvis dere ikke synes det er verdt det, så går det an å gjøre som Celina anbefaler i kommentaren over, å la vær å hente pakken. Hvordan man da får igjen det man har betalt, vet jeg ikke da.. Håper dette var til hjelp..

  1. 1. desember 2011, kl. 00:01
  2. 9. mai 2012, kl. 00:07

Hva tenker du?

