Hjem > Makeupkoster > Kabuki Kost

Kabuki Kost


Denne posten er for deg som er like uvitende på makeupkost-fronten som jeg var før jeg satte meg inn i sakene (Hallo, skriver jo tross alt skjønnhetsblogg her.. må jo lære, mye å lære)

Kabukikosten brukes først og fremst for å legge mineralsfoundation. Børstehårene skal være myke og tette.
Størrelsen på kosten avgjør hvor mye dekning du får med et strøk. Store koster egner seg bra til å koste over store deler av ansiktet, men en mindre versjon vil lettere komme til ved nesevinger og øyne.
Kan være lurt å ha en stor og en liten. De mindre finnes også med lengre skaft. Noe som gjør det lettere å ta lette strøk.

Børsten skal være tett for at kosten lettere skal ta til seg produkt, og for å gi en dekkende effekt. Den må også være myk slik at den ikke «skraper» i huden. Du skal kunne koste i 2 timer uten å bli sår i huden (ingen gjør det da men, du skjønner poenget?)

Min Ultimate Kabuki kjøpte jeg på earth glo minerals til kr. 124.85 ($22.95). Man kan få rimeligere og dyrere. Denne er sånn midt på treet. Man kan få kost med syntetiske hår, eller ekte hår (stort sett hår av geit.)  Hva man liker best er en personlig sak. Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om det. Min er med syntetiske hår, og jeg har ikke prøvd noen annen enda.

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. 14. oktober 2011, kl. 00:13
  2. 21. november 2011, kl. 06:34
  3. 11. januar 2012, kl. 17:20

Hva tenker du?

