Hjem > Makeup > Lett å velge mineral foundation på Tikei.se

Lett å velge mineral foundation på Tikei.se


Jeg har lest så mye bra om Tikei og mineral foundationen deres, at jeg er temmelig indoktrinert av all den positive omtalen. Etter å ha fått mer og mer sansen for mineral foundation, og erfart hvor bra virkning den har på huden min, så bestemte jeg meg for å bestille 4 samples (10 kr pr stk), for å finne den riktige fargen .

De har et godt utvalg, og foundationen er navngitt etter hvilken hudtone man har.
C = cold
P = peach
N = neutral
W = warm

Hvis du vet hvilken hudtone du sånn cirka har, er det en enkel sak å bestille prøver.  Jeg har feks en ganske gyllen hudtone, men var ikke sikker på om jeg skulle ha neutral eller warm, fordi neutral også er for varme hudtoner. Så jeg bestilte N1, N2, W1 og W2.
Men da jeg fikk testene så jeg fort at en foundation i warm hadde vært for gul for min hud. Så jeg endte med N2. N1 er lysere i samme nyanse, og det kan hende jeg må supplere med denne til vinteren igjen. (Fordi jeg brukte solfaktor på ferien for snart to måneder siden, så har jeg fortsatt litt sommerfarge igjen)

Bildene på websiden kan virke en anelse lysere enn i virkeligheten. (eller kanskje det er skjermen min som ikke er helt god. dont know)

Det var en blush og en browzer som også så veldig fine ut på siden, men jeg er glad jeg bestilte dem som samples, for de viste seg å være helt annerledes enn jeg trodde. (For mørke etter min smak).
I hovedsak var det foundation jeg var ute etter, og det fant jeg. Fikk også med to samples med øyeskygger. Noe som alltid er gøy når man bestiller mineraler, er alle samples som føler med!🙂 Me like! Og lettlurt som jeg er endte det jo med at jeg bestilte den ene av disse øyeskyggene sammen med foundation i full size.

129 kroner for 9 gram foundation. Det er heller ikke noe ille pris. For dette er et produkt som varer mye mye lenger enn en flytende foundation. Og den er bra for huden i tillegg.
Frakten er på 39 kroner. Og da jeg bestilte første gang fikk jeg meg en hyggelig overraskelse. I og med at svenskekrona er svakere enn den norske, ble det billigere enn jeg trodde.

Jeg kommer tilbake med en omtale av tikei mineral foundation. Må teste den ut først.

  1. 6. mars 2012, kl. 19:28

    Hm de så fine ut . Lurer på om peach medium neutral kald kunne vært noe for meg . Fersken tror jeg er min farge .Den er jo både gul og rosa . Vam blir sikkert for gul for meg . Takk for tipset dette skal testes ut ! :9

  2. 6. mars 2012, kl. 19:29

    Gleder meg til å høre hva du syns🙂

    • 6. mars 2012, kl. 21:59

      Jeg var superfornøyd med Tikeis mineralfoundation helt til jeg oppdaget Mineral Hygienics som passer bedre for min tørre hud. Men fargeutvalget er bedre hos Tikei da. Og nå har de fått en norsk side også: http://www.tikei.no.

      Ja tror også at peach er den som passer best til deg. P1 eller P2, tror jeg vil passe😉

  1. 6. juni 2011, kl. 06:05
  2. 13. september 2011, kl. 19:12
  3. 10. oktober 2011, kl. 00:06

Hva tenker du?

