Trøtt i trynet?


Igår når jeg våknet, så jeg alt annet enn fresh ut. Ikke no fruktfat, for å si det sånn.
(Bildet ved siden av illustrerer kun trøtt i trynet, det med no-fruktfat skal jeg skåne dere for)

Huden kjentes knusktørr i tillegg til at jeg har fått for lite søvn over flere dager, så de svarte ringene under øynene gjorde ikke saken noe bedre. Her måtte det sterke krefter til! Jeg skulle jo ut blandt folk! OMG.

Well, jeg renset med toner, og tok på nattkremen til no.7 som jeg liker så godt. (NATTtkrem, fordi jeg følte jeg trengte noe heavy fukt) I tillegg blandet jeg i litt jojobaolje i fuktighetskremen. Her måtte det brukes alle triksa i boka 😉 Jeg skulle tross alt ut blandt folk, som sagt. Huden min er tørr og sensitiv. Verdt å merke seg, fordi det er ikke sikkert dette funker på andre hudtyper.

Min siste redning for å jevne ut hudfargen (og de blå ringene) var en foundation som til nå har fått ligge i skuffen (fått av en venninne som hadde kjøpt feil farge, den var en smule mørk) Men jeg har nettopp vært på solferie, så jeg er litt mørkere i huden enn vanlig på denne tiden, så jeg tok sjangsen til å teste ut denne nå.

Og jeg må, på en dag som denne virket denne fantastisk bra! Det funker jo ikke på slike dager med foundations som legger seg som et lag utenpå huden, så jeg gned denne godt inn. Less is more! Spesielt på trøtte dager. Poenget er bare å jevne ut hudfargen, ikke dekke den til. Det er concealerens jobb,

no.7 lifting & firming foundation

no.7 lifting & firming foundation

Du kan få ganske bra dekning med denne hvis det er det du ønsker. Men ordtaket: less is more, gjelder ikke bare når man er trøtt. (Hvis skjønnhet er målet, og ikke «sminkedokke») Well, dere unge på 20 kan vel bare kose dere og eksprimentere, men det funker ikke så bra for en dame på over 40. (Selvom jeg kan få noen «rykninger» og trå litt til innimellom, hehe, er jo tross alt oppvokst på 80-tallet)

Men jeg anbefaler sterkt å sminke seg i dagslys, hvis man skal ut til dagen! Stå helst foran et stort vindu!

Da jeg gikk ut døra følte jeg meg veldig bra. Fuktet og så mye freshere ut enn utgangspunktet. Klar for å møte folk. Fra not-fruktfat, til fruktfat på ca. en halvtime 😉

NB. Foundation blir vanskeligere å finne for en hud på over 40, og denne her synes jeg passer bra for voksne damer. Eller dere med tørr hud. Same same?

6 thoughts on “Trøtt i trynet?

  1. Supert tips nok en gang 🙂 Nå har jeg en haug med produkter som jeg skal ut og kjøpe snart 😉
    Jeg har en liten «utfordring» til deg. Kom til å søke på Google her hin dagen ang sånne Askepott produkter, oppstramming i en fei til en og annen anledning.
    Jeg datt over tre produkter som fikk bra omtale rundt omkring og nå lurer jeg på om du har vært borti noen av disse, hvor de evt har dem for salg rimeligst mulig og om du har hørt noe om dem/brukt dem selv ?

    FILLAST FLASH
    MATIS FLASH LIFT ENERGY GEL SERUM
    DECLEOR INSTANT BEAUTY

    Samtidig kom jeg over veldig gode anmeldelser på en hudpleieserie som heter Jan Marini. Ser at det er Ellipseklinikken som fører dem, og at det er ganske dyre produkter, akkurat som den serien som jeg brukte i fjor Obagi Nuderm serien. Jeg holdt ut i 3 måneder med den serien, men skallet så mye (det skal man jo med sånne serier da men ..) og hadde så mye «nedetid» at jeg til slutt ikke orket mer.

    Bruker deg som orakel her og håper du har vært borti noen av dem, da jeg har funnet ut at skal jeg ha et ærlig svar om et produkt, så må jeg spørre deg 🙂

    • Tusen takk!! 🙂 Er smigret! Wow jeg har blitt guru!! hehe. Veldig glad du har nytte av bloggen min!
      Dessverre har jeg ikke forsøkt noen av disse serumene du nevner, men jeg ble jo såpass nyskjerrig at jeg leste litt om dem. Så kanksje jeg bytter ut Clarins Flash Balm (den eneste jeg har forsøkt av disse askepottserumene) neste gang. Og da skriver jeg garantert om det! 😉
      Har hørt navnet Jan Marini, men ikke noe mer enn det. Høres spennende ut det. Men skulle gjerne sett at det fantes noe billig og bra!

  2. Hi I am so grateful I found your site, I really found
    you by mistake, while I was researching on Aol for something else, Regardless I am
    here now and would just like to say thank you for a fantastic post and a all round enjoyable blog (I also love
    the theme/design), I don’t have time to browse it all at the minute but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the excellent work.

  3. Someone necessarily assist to make seriously
    posts I’d state. This is the very first time I frequented your web page and so far? I amazed with the analysis you made to create this particular post extraordinary. Wonderful task!

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

