Noen erfaringer på veien mot en sunn jevn hud


Jeg har aldri vært så superflink til å ta vare på huden min. Men for et års tid siden så bestemte jeg meg for å teste det ut, være konsekvent, rense morgen og kveld. Ta skrubb og masker jevnlig.

Well, jeg er 44, porene begynte å bli ganske store (ja jeg røyker og dumme meg;)) og liker sene kvelder.

Noe jeg IKKE liker, er å ligge å steke meg i sola. Det har vel i stor grad reddet huden min til nå. For jeg registrerer at enkelte damer på min egen alder, har betraktelig mye mer linjer i huden enn meg, selvom de ikke har røykt, men har vært glad i å sole seg. Så sola er den værste faktoren av alle jenter! Den ødelegger huden hvis man steker seg for mye.

Før jeg begynte på hudpleieåret mitt, brukte jeg mye wipes til å fjerne sminken med. Uten å gjøre noe mer. Men etter å ha prøvd litt forskjellige renseprodukter, har jeg funnet den perfekte cleanser som passer meg.  En No.7 Cleanser, som er et deilig skum som man bruker i fuktet ansikt. Jeg bruker no.7 cleanser hver kveld (den blå flasken).

Fukt ansiktet i lunkent vann, ta en dæsj med skummet, og gni inn i huden. Skyll godt etterpå.

Etter at jeg har fjernet makeup med skummet, og skyldt godt, bruker jeg en toner, også fra No.7.

Jeg virkelig elsker no.7 sine produkter. Fikk øynene opp for dem da jeg fikk en pakke med dag – og nattkrem i julepresang.
Prismessig lå de over produktene jeg brukte vanligvis, (som var billige merker man kan kjøpe på rimi) , men noe jeg oppdaget var at jeg hadde jo disse produktene 3 ganger lenger. Så egentlig, var det ikke noe stort økonomisk tap. Kostet bare litt mer å kjøpe. Well, de fås kun på boots apotek))

På kvelden bruker jeg nattkrem. I min alder trenger man det.
Jeg tror etter egne erfaringer, at når huden er ung, så er ikke kvaliteten på produktene såå viktig. Har alltid vært flink med fuktighetskrem (Har hatt en naturlig trang etter å tilføre fuktighet, blir vel avhengig på en måte) selvom det stort sett har vært billige merker, så er det bedre enn ingenting.

Men nå, well nå tror jeg på kvalitet, hvertfall for damer på min alder.  Disse no.7 kremene har en konsistens jeg ikke har kjent før og lukter kjempegodt. Jeg kunne aldri gått ned på kvaliteten nå.
Jeg bruker også øyekrem fra Clarins.
Well, jeg vil ta en liten oppsummering her. Jeg renser spesielt godt på kvelden. Bruker på cleanser(skum) og toner. På morgenen bruker jeg kun toner. Tar på bomullspads, og bruker så mange jeg trenger. (Du vil kanskje bli overrasket over at huden faktisk er blitt skitten i løpet av natta)
Hver 3. dag skrubber jeg huden med min hjemmelagede skrubb og bruker hjemmelaget ansiktsmaske. DET er en viktig del, spesielt skrubben, for å få en jevn og glatt hud, uten store porer og sorte prikker.

Og ja, konklusjonen er at porene har blitt mye mye mindre. Jeg tenker ikke på det som noe problem lenger, ikke så veldig hvertfall;). Hudfargen har blitt mye jevnere. Og jeg KOSER meg med forandringene, fordi jeg trodde aldri jeg ville få en jevn og fin hud. Men jeg tror det går an, med grundig rens og bra produkter.

Veldig hyggelig om du gir en tilbakemelding eller legger igjen en hilsen!

